Raadslid André Bos lijsttrekker ChristenUnie-SGP

André Bosdonderdag 05 december 2013 21:11

André Bos is de lijsttrekker van de ChristenUnie-SGP Zoetermeer voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het gemeenteraadslid, geboren en getogen Zoetermeerder, is gekozen tot aanvoerder op de laatste gecombineerde ledenvergadering van de partijcombinatie ChristenUnie-SGP Zoetermeer.

Op nummer twee staat Klaas Schra (SGP) met jarenlang staat van dienst in de raad. Commissielid Francijn Brouwer (ChristenUnie) maakt de top-3 compleet.

De brede steun op de ledenvergadering voor zijn aanvoerdersrol deed Bos zichtbaar goed. 'Het is mooi om te horen dat er zoveel mensen achter je staan. Ik ben al enkele jaren actief als gemeenteraadslid en nu mag in bij de verkiezingen de lijst aanvoeren. Een droom die uitkomt.'

Geloven in Zoetermeer
Tijdens de ledenvergadering is het gezamenlijke programma Geloven in Zoetermeer positief ontvangen. 'De titel laat zien dat we het christelijk geloof als ons uitgangspunt gebruiken. Maar het zegt ook iets over Zoetermeer. We geloven in deze stad. We hebben een prettige en krachtige stad. Maar de gevolgen van de economische crisis zijn duidelijk voelbaar. Ik maak mij er sterk voor dat inwoners van Zoetermeer zich kunnen ontwikkelen en dat duurzaam ondernemen wordt gestimuleerd. Dat zal leiden tot banengroei en de komst van bedrijven naar de stad. Belangrijk ander punt gaat over armoede en schulden: onze gemeente is goed in het begeleiden van mensen die te kampen hebben met geldgebrek en schulden. Het is juist in deze tijd belangrijk dat we blijven strijden voor de kwaliteit van deze voorzieningen. Met het verkiezingsprogramma willen we uitstralen dat we ver kunnen komen als we allemaal de schouders eronder zetten. Ik heb daar vertrouwen in en ga dat de komende maanden uitdragen.'

Archief > 2013 > december