Initiatief CU-SGP verlengt makelaarschap Maatschappelijke stages

Motie Maatschapelijke stagesmaandag 24 juni 2013 19:56

De ChristenUnie-SGP Zoetermeer heeft het initiatief genomen om het makelaarschap maatschappelijke stages te verlengen. De gemeente wil de financiële bijdrage aan het makelaarschap stoppen vanaf 1 januari 2014. Door een meerderheid in de raad wordt nu voorkomen dat alle inzet verloren gaat en stopt zonder vervolg.

Zes partijen in de Zoetermeerse gemeenteraad, PvdA, CDA, GroenLinks, Zó Zoetermeer, D66 en ChristenUnie-SGP hebben zich verenigd om de ondersteuning langer te laten voortduren. Dat betekent dat het makelaarschap Maatschappelijke stages in 2014 de tijd krijgt om samen met stichting Mooi! en het Zoetermeerse onderwijs het werk over te dragen naar een nieuwe vrijwilligersorganisatie.

Het makelaarschap Maatschappelijke stages zoekt vraag en aanbod voor vrijwilligerswerk voor scholieren. De makelaar zoekt vrijwilligerswerk en koppelt de leerlingen aan instellingen en vrijwilligersorganisaties.

Scholieren van het middelbaar onderwijs krijgen zo ervaring met vrijwilligerswerk. Ze leren de maatschappij beter kennen, zetten zich in op belangrijke terrein als gezondheidszorg en sport en doen nieuwe contacten op.

Maandagavond wordt de motie van de gezamenlijke partijen over dit onderwerp naar alle waarschijnlijkheid aangenomen door de gemeenteraad tijdens het Voorjaarsdebat.

Archief > 2013 > juni