Raadslid André Bos (CU-SGP): Hoogste tijd voor toonaangevende projecten

andrebosdinsdag 11 juni 2013 21:48

Zoetermeer smacht naar toonaangevende projecten die de stad weer op de kaart zetten en de werkgelegenheid doet groeien. Op dat gebied heeft het college van burgemeester en wethouders het afgelopen jaar een matige prestatie geleverd. Dat is de belangrijkste conclusie in de eerste bijdrage van raadslid André Bos tijdens het voorjaarsdebat in de Zoetermeerse gemeenteraad, maandagavond.

Het binnenhalen van toonaangevende projecten maakt Zoetermeer toekomstbestendig, maar juist op dit gebied loopt het spaak. Het afgelopen jaar zagen we veel aan ons neus voorbij gaan. Zo misten we de Floriade, een Factory Outlet Centre, is het station Bleizo  nog altijd niet gerealiseerd, geen indoor golfbaan en ging ook uitbreiding van Snowworld niet door.

Ook op de bedrijfsvoering van de gemeente is het een en ander opgemerkt. Het ziekteverzuim bij het team Handhaving ligt boven de 10 procent. Ook het algehele percentage ziekteverzuim daalt niet.

Het was dus, al met al, een jaar van gemengde gevoelens. De ChristenUnie-SGP is erg benieuwd hoe het college van burgemeester en wethouders hier verandering in gaat brengen.

• De gehele bijdrage van André Bos in het Voorjaarsdebat is te lezen in onderstaand document.
• De bijdrage is deels opgenomen in een artikel in AD Haagsche Courant. Het artikel is hieronder ook te lezen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
AD Haagsche Courant 11062013 Voorjaarsdebat ChristenUnie-SGP2,1 MBimage/pngdownload
Voordracht Voorjaarsdebat André Bos ChristenUnie-SGP Zoetermeer58,0 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2013 > juni