Opening Time-Out en J.C. Pleysierschool

Time Outzaterdag 25 februari 2006 00:00

Koken voor Buren, een nieuw project met subsidie in het kader van de Sociale Cohesie. Leerlingen die tegen het lage tarief van € 4,50 een warme maaltijd verstrekken aan buurtbewoners. Een manier van goed burgerschap om de buurt kennis te laten maken met de leerlingen en hun mogelijkheden. Wij als ChristenUnie-SGP bevelen u dit van harte aan! Meer informatie: tel. 079 - 3437961.

Onder grote belangstelling is donderdagmiddag 23 februari de Time-Out en J.C. Pleysierschool geopend op de Schansbos in Meerzicht. Drie jaar unieke samenwerking van het REGSAM (Regionaal Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs) en de gemeente Zoetermeer, gingen er aan vooraf. Uniek, zo meldde de bestuursvertegenwoordiger, omdat zoveel partijen constructief en met vertrouwen in elkaar ook in Zoetermeer deze mogelijkheid van de grond hebben getild. Onderdeel daarvan was dat de gemeente ook financieel behoorlijk heeft geïnvesteerd in deze voorziening. Naast de mogelijkheid van voortgezet onderwijs is er nu ook de Time-Out voorziening die leerlingen de mogelijkheid biedt om in 13 weken "tot rust te komen" waarna zij zorgvuldig weer worden teruggeplaatst naar hun oude school.

door Helen du Bois

Gemma Smit wordt geholpen

Wethouder Gemma Smid verrichtte een van haar laatste officiële handelingen met het doorknippen van linten. Voor het oplaten van de ballonnen had zij echter een handje hulp nodig.

Archief > 2006 > februari