Thea: 'ook voor een jonge christen is het belangrijk om te stemmen'

Ezechiel2zaterdag 04 maart 2006 00:00

Terwijl Helen du Bois aan het boogschieten was met de andere Zoetermeerse lijsttrekkers, legde Thea de J. aan de andere kant van Zoetermeer uit wat het belang was voor christenjongeren om te stemmen op de ChristenUnie-SGP.

Dit mocht ze doen tijdens een jeugdbijeenkomst van de gemeente Ezechiël. Ze benadrukte dat de Zoetermeerse politiek geen 'ver van m'n bed show' is, maar dat het alles te maken heeft met hoe we leven in Zoetermeer, de voorzieningen, de werkgelegenheid, de woningen en de mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding.

Verder gaf ze aan dat het belangrijk is voor jongeren om hun stem niet verloren te laten gaan. Zeker voor christenen geldt, dat ze beter kunnen stemmen op een partij die hen het beste vertegenwoordigt. Raadsleden zijn dan ook volksvertegenwoordigers. Voor de ChristenUnie-SGP is de bijbel de richtlijn in het besturen.

Een paar dagen later was er een praiseavond voor jongeren. De jeugdleider vertelde geraakt te zijn door de uitleg van Thea over het belang politiek. De jongeren werd op het hart gedrukt gebruik te maken van hun stemrecht en een partij uit te kiezen die de bijbel als uitgangspunt neemt.

Folders werden na de dienst uitgedeeld, vragen beantwoord, gemeld dat men zeker ging stemmen, posters op het raam en de gebedsavond in het achterhoofd.

Want Thea had hen nog een boodschap meegegeven op de jeugdbijeenkomst: "en zij die nog geen 18 jaar zijn en nog niet mogen stemmen? Je mag dan nog niet oud genoeg zijn om te stemmen, maar voor bidden maakt leeftijd niet uit".

Archief > 2006 > maart