“De maatschappij dat zijn wij en dat ben jij”: jongeren moeten meedenken en meedoen

jongerendebatzaterdag 28 januari 2006 00:00

Jongerenparticipatie vindt de gemeenteraad zeer belangrijk. Wij vinden als politieke partij ChristenUnie-SGP dat we niet alleen moeten luisteren.

Een paar maanden geleden is de nieuwe gemeentelijke Kadernota Jeugd- en Onderwijsbeleid 2005 – 2010 vastgesteld. De gemeenteraad heeft daarin vastgesteld wat ze belangrijk vindt voor de Zoetermeerse jongeren. Uitgebreid is er, naast alle organisaties die werken met jongeren, naar jullie jongeren zelf geluisterd, is er met jullie gediscussieerd en zijn er ideeën en suggesties overgenomen of verwerkt. Veel inbreng was er van de Jongeren Advies Raad. Bovendien keken zij vooral naar de dagelijkse praktijk. Een onderwerp ervan (ik zat zelf een keer bij een discussiegroepje hierover) is de jongerenwebsite. Die is geheel nieuw opgezet en zeer up to date (www.zoetermeer.nl/jongeren).

Jongerenparticipatie vindt de gemeenteraad zeer belangrijk. Wij vinden als politieke partij ChristenUnie-SGP dat we niet alleen moeten luisteren naar jullie, maar ook dat jullie meedenken en meedoen .”De maatschappij dat zijn wij en dat ben jij”.
De vijf prioriteiten van het jeugd- en onderwijsbeleid zijn:
  • een goede start
  • een brede ontwikkeling naast school
  • een schoolcarrière op maat
  • zorg en begeleiding
  • een plek in de samenleving
De jongerenambtenaar Tanja Koning maakt daarvoor het beleid. Heb je vragen, suggesties of een leuk plan of wil je meedoen, mail haar dan: jong@zoetermeer.nl.
Wil je contact leggen met een christenjongere van de ChristenUnie-SGP/PerspectieF mail dan theadejong@hotmail.com. Zij is onze fractieassistente en staat als kandidaat-raadslid op de 10e plaats voor de verkiezingen van de gemeenteraad op 7 maart.

Archief > 2006 > januari