Collectieve ziektekostenverzekering voor de minima

vrijdag 27 januari 2006 01:14

In een ingelaste vergadering van de commissie Economische Ontwikkeling, Onderwijs & Sociale Zaken heeft onze fractie de collectieve ziektekostenverzekering voor de minima positief beoordeeld.

Collectieve ziektekostenverzekering voor de minima

In een ingelaste vergadering van de commissie Economische Ontwikkeling, Onderwijs & Sociale Zaken heeft onze fractie de collectieve ziektekostenverzekering voor de minima positief  beoordeeld.

De afweging om vanuit solidariteit de kiezen om een grote groep minima op deze wijze te ondersteunen bij de problemen rond de ziektekostenverzekering woog zwaarder dan de beperking die het oplegt bij de vrijheid van keuze van een verzekering.
Mensen in de minima (tot 110% bijstandsnorm) kunnen vrijwillig kiezen voor de collectieve ziektekostenverzekering van de AZIVO en 70% tegemoetkoming ontvangen voor de aanvullende verzekering. In het begrotingsdebat is Raadsbreed hiervoor een aantal moties aangenomen die hiermee een invulling krijgen.

Archief > 2006 > januari