Ook ChristenUnie-SGP pleit voor oplossing uitbreiding Parousia

vrijdag 20 januari 2006 18:35

Mede naar aanleiding van het interview met Jan Schippers in het Zoetermeers Nieuwsblad van 12 januari jl. heeft een aantal leden van Paroussia de ChristenUnie-SGP gemaild met de vraag, welke activiteiten de fractie onderneemt op het gebied van nieuwe en grotere huisvesting voor hun gemeente.

Fractievoorzitter Willem Vermeulen, heeft ons Parousia geschreven dat de fractie de opmerkingen van Jan Schippers ten volle onderschrijft. Vermeulen bericht: " De afgelopen jaren hebben de fractieleden van de ChristenUnie-SGP op vele momenten, zowel in de gemeenteraad als in de commissies, gepleit voor een ruimhartig vestigingsbeleid van ideƫle organisaties en van kerken, waarbij wij het voorbeeld van de Parousia-gemeente meerdere malen hebben aangehaald. Ook binnen het ambtelijk apparaat van de gemeente Zoetermeer geven onze fractieleden met regelmaat aan, dat er oplossingen moeten worden aangedragen voor de uitbreiding van uw Parousia-gemeente. Tot nu toe is er jammer genoeg nog steeds geen uitzicht op een andere huisvesting. Wij zijn het dan ook volledig met uw voorganger eens, dat het netto resultaat voor Parousia nul is. Mogelijk zullen de antwoorden op de schriftelijke vragen van het CDA ons meer duidelijkheid brengen. Weet u verzekerd, dat de fractie van de ChristenUnie-SGP uw wens om een groter gebouw met hart en ziel ondersteunt. Een ondersteuning die we door middel van ons raadswerk en met ons gebed inhoud geven."

Archief > 2006 > januari