Plannen watertoren nog lang niet rond

woensdag 18 januari 2006 23:18

“De communicatie rondom de plannen voor de Watertoren is ronduit belabberd” stelde inspreker de heer Van Gein maandagavond 15 januari j.l. tijdens de commissievergadering Stedelijke voorzieningen. De heer Van Gein is voorzitter van de huurdervereniging van de appartementen rondom de watertoren. Op verzoek van het CDA waren de ter kennisgeving toegestuurde stukken op de agenda gezet.

Zoetermeerse watertoren

Bijna anderhalf jaar geleden heeft initiatiefnemer Henk Willem van Dorp van Van Dorp installaties bij het gemeentebestuur een plan ingediend voor verbouwing van onze markante watertoren in Rokkeveen. Hij heeft toen een veelkleurige folder Geef de watertoren een 2de kans uitgegeven. Het voorstel was om een leercentrum in de watertoren te maken. Het college heeft toen ook ERA bouw verzocht een plan voor de watertoren in te dienen en heeft tegelijkertijd een eigen studie laten verrichten.
De Zoetermeerse Watertoren (foto: Pim van Delft)

Wethouder Gemma Smid stelde dat het college een voorkeur heeft om met het voorstel van ERA door te gaan.
De heer Vermeulen gaf aan dat onze fractie zich in het geheel niet kan vinden in de voorstellen.
Verder stelde hij:  “Er is absoluut geen sprake van een evenwichtige afweging en zeker niet in de uitgangspunten die hebben geleid tot deze voorstellen. Om een voorbeeld te noemen, Van Dorp heeft te horen gekregen dat er absoluut geen ramen aan de buitenkant gemaakt mogen worden. In het voorstel van ERA bouw, waaruit gegaan wordt van woningen zijn er diverse raamopeningen gemaakt in de gevels”.
Ook gaf hij te kennen dat de heer Van Dorp al vanaf vorig jaar zomer wacht op een telefoontje van het college of de ambtenaren om eens verder te praten. Namens de fractie heeft hij de plannen terugverwezen naar het college met het verzoek om met een andere en betere studie te komen, zodat dan een evenwichtig besluit kan worden genomen en waarbij en in voldoende overleg met de betrokkenen en omwonenden.

Archief > 2006 > januari