Koffiedrinken met ouderen in huize De Morgenster

vrijdag 01 juli 2005 19:37

De fractie van de Christenunie-SGP bezoekt de laatste maanden met regelmaat de ouderen van de in Zoetermeer gevestigde ouderencentra. Op uitnodiging van de fractie worden de bewoners in de gelegenheid gesteld de raadsleden over allerhande zaken te informeren. Afgelopen vrijdag vond er, na de Albrandswaard, weer een gesprek plaats met bewoners in huize De Morgenster. Veel zaken passeerden ook daar weer de revue met als èèn van de meest belangrijke aandachtspunten de constatering dat Zoetermeer nog niet rollator-vriendelijk is.
Bewoners van huize De Morgenster geven aan, dat bijvoorbeeld het traject van de Morgenster naar de Dorpsstraat enkele knelpunten kent. Zo is de breedte van de trottoirs ter hoogte van de Dorpskerk dusdanig smal dat het als onveilig wordt bestempeld. Ook andere knelpunten deelde men de fractieleden mede zodat zij daarmee hun voordeel kunnen doen. De fractie ervaart deze kleinschalige bijeenkomsten als zeer nuttig en zij zullen de komende maanden dan ook de overige ouderencentra nog bezoeken.

Archief > 2005 > juli