Afsluiting Bleiswijkseweg voor vrachtverkeer……… of strijdend ten onder!

zaterdag 07 mei 2005 14:33

In de gemeenteraad van 25 april stond opnieuw de afsluiting van de Bleiswijkseweg voor vrachtverkeer op de agenda. In de afgelopen maanden hadden wij als ChristenUnie-SGP een initiatiefvoorstel ingediend om dit te bereiken. De reden was dat de bewoners al vele jaren overlast van vooral dit vrachtverkeer hebben en omdat onlangs de nieuwe op- en afrit bij de Van der Hagenstraat is gerealiseerd.

In de voorgaande commissievergaderingen bleek al, dat het moeilijk zou zijn om een meerderheid in de gemeenteraad te krijgen voor het voorstel.
Tijdens de discussie in de gemeenteraad bleek, dat de coalitiepartijen, CDA – PvdA en VVD hun bedenkingen hadden bij de afsluiting. Ook wethouder Haan was mordicus tegen met als argument dat door het afsluiten van de Bleiswijkseweg voor vrachtverkeer Zoetermeer op “slot” zou komen.

D’66 diende daarop een motie in om te komen tot een nachtelijke afsluiting maar ook dat voorstel
haalde geen meerderheid. Meer dan jammer voor de bewoners van de Bleiswijkseweg. Al vele jaren hebben zij overlast en zij zullen nog vele jaren overlast houden.

Ook een compliment aan deze bewoners. Zij waren heel betrokken bij het onderwerp en meer dan eens was, bij bespreking van het onderwerp Bleiswijkseweg, een vertegenwoordiging van de Bleiswijkseweg in de raadzaal te vinden. De bewoners hebben hun best gedaan om hun leefomgeving te verbeteren. Als fractie van de Christenunie-SGP hebben we gepoogd de bewoners te ondersteunen.

Volgens ons was er echter een gebrek aan politieke wil bij de coalitiepartijen en daarom kreeg het voorstel geen meerderheid. De reactie van één van de bewoners, de heer Van den Langenberg, die tijdens de vergaderingen altijd op de tribune zat was: “Wij zijn strijdend ten onder gegaan”.

Door Willem Vermeulen

Archief > 2005 > mei