Ervaring en stabiliteit

wij geloven dat het anders kan CU-SGP 064zaterdag 30 januari 2010 13:39

Het was weer enorm gezellig en het was zo 23.00 uur. Het etentje met de fractieleden en hun partners en ook met onze nieuwe fractieassistente Annemieke en haar man. Annemieke gaat zich langzaam aan inwerken in het diverse werk van onze fractie en volgt ons via de website op de voet.

Teambuilding
Het eerste onderwerp van gesprek was de krant. Het AD had een prachtig en groot artikel met onze nieuwe fractiefoto geplaatst. Het gaf exact aan waar we als ChristenUnie-SGP voor staan. De resultaten van de afgelopen vier jaar en de plannen voor de komende jaren. En op de juiste wijze gekleurd met onze christelijke identiteit.
Daarna werd er bijgepraat over de campagneactiviteiten. Omdat iedereen, goed georganiseerd, zijn eigen onderdeel doet, moet wel de informatie op elkaar worden afgestemd. Zeker nu blijkt dat de komende twee geplande fractievergaderingen samenvallen met lijsttrekkersdebatten.

Maar het belangrijkste was dat we samen waren. De vele avonden die de partners alleen thuis zitten omdat man- of vrouwlief weer voor de politiek weg is, willen we ook op deze wijze waarderen. Je kunt dit werk niet doen zonder een gezin dat achter je staat. En die het begrijpt dat politiek niet altijd te plannen is. Maar ook de persoonlijke betrokkenheid naar elkaar toe stond centraal. We mogen weten dat we aan elkaar gegeven zijn om zo de christelijke politiek en daarmee Gods eer meer ruimte te geven in de Zoetermeerse samenleving. Ieder met zijn of haar unieke kwaliteiten. En dan voel je je één team.

Druk leven
Gistermiddag heb ik een paar uur vrij genomen van mijn werk. We zaten met z’n tweeën en dat gaf mij de kans thuis eerst nog even bij te slapen. Nachten van vier uur slaap moeten geen regelmaat worden. Maar ja, de antwoorden op onze schriftelijke vragen over de koopzondagen wilde ik in ieder geval op de website hebben. Het was een Pdf bestand en dus moest ik het eerst nog helemaal overtypen. De taalfouten heb ik er maar in laten staan, want blijkbaar was het haastwerk van het College. Ook meteen m’n weblog gedaan.

M’n dochter Thea kwam eind van de middag terug van een driedaagse leidersconferentie waar zij namens de Bijbelschool aanwezig was. Ze was bereid om op te passen op de kinderen van Martijn en Francijn zodat zij ook beiden naar het etentje konden. Als oud-fractieassistente weet ze hoe gezellig zo’n etentje is. Ondertussen heeft ze op internet geoefend voor haar theorie-examen voor haar rijbewijs. Straks mag zij in mijn auto rijden en zit ik ernaast en kwebbel, in plaats van omgekeerd.

Maandag zijn de eerste reacties op de Stemwijzer bekend. Spannend wat de analyse zal zijn die het campagneteam maakt.

Lijsttrekker/Lijsttrekker ChristenUnie-SGP Zoetermeer
Zaterdag 30.01.10

Wij geloven dat het anders kan!

Archief > 2010 > januari