Geheime informatie over Silverdome in de krant

donderdag 07 februari 2008 09:49

De fractie van de ChristenUnie-SGP heeft zich verbaasd geheime informatie over Silverdome in het AD van afgelopen zaterdag aan te treffen. In de Commissie Samenleving van 5 februari vroeg onze fractie de wethouder om opheldering.

Vraag aan de wethouder
In het AD van afgelopen zaterdag stond dat er een memo van wethouder Muijzers naar de overige collegeleden is gestuurd. Graag willen wij weten of dit hier de geheime informatie betreft die de commissie Samenleving eerder verstrekt is, of dat het om nieuwe informatie gaat. Wij hebben nl. al eerder gevraagd om meer informatie en dat zouden we krijgen zodra dit er was.

Verder willen wij een uitleg over de harde eis dat ieder initiatief dat in het Van Tuyllpark tot ontwikkeling komt PWA Silverdome erbij moet betrekken.

Antwoord wethouder
Wethouder Muijzers gaf onze fractie een duidelijke uitleg. JA, het was dezelfde informatie die al aan de commissie Samenleving verstrekt was en NEE het was geen nieuwe informatie. Ook meldde de wethouder zeer onaangenaam verrast te zijn geweest om geheime informatie, die in augustus – op verzoek – alleen aan de commissie Samenleving was verstrekt, in de krant terug te vinden. Het gaat daarbij om een strafbaar feit en dat neemt het college hoog op.

Op het 2e deel van onze vraag was het antwoord dat dit min om meer ook zo expliciet in de stukken stond die over de ontwikkelingen van het Van Tuyllpark onlangs zijn besloten.

Archief > 2008 > februari