Vrijdag en zaterdag: Make A Difference Day (MADD) 2007

madd-top-banner-1[1]woensdag 31 oktober 2007 23:52

Tijdens het voorjaarsdebat van 2006 werd onze motie met algemene stemmen aangenomen. Ons voorstel was dat alle raads- en collegeleden mee zouden doen met MADD. Een ochtend of middag je handen uit je mouwen steken voor je medemens. Na de enthousiaste ervaringen van de deelnemers van vorig jaar meldde wethouder Haan nu publiekelijk dat het nu “verplicht”was voor de raadsleden om mee te doen!

Iets doen voor een ander en een gezellige dag?
Inmiddels hebben veel raadsleden zich voor dit jaar al opgegeven. De collegeleden staan allemaal al ingeroosterd. Zij zullen voorlezen op school, koffieschenken in een woonzorgcomplex, de buurt vegen, wilgen snoeien en herfstukjes maken voor ouderen. Ambtenaren doen dit jaar ook voor het eerst mee.

Ervaring opdoen
Vrijwilligerswerk is zinvol werk. Er zijn altijd vrijwilligers nodig. Een dagje ervaring opdoen met een klus die je zelf zo een twee drie niet zou bedenken geeft je een hele andere kijk op dingen. Zo ging ik vorig jaar mee met wethouder Pieter Smit en de raadsleden Klaas Jan de Jong en Jan Lobel n een busje voor rolstoelen. We gingen met drie dames van Buytenhage naar het Stadshart. Winkelen en na afloop koffie met vlaai. Ze hadden zich er zeer op verheugd en waren blij en moe bij terugkomst.

Klaas Schra en Helen du Bois zullen dit jaar deelnemen. Klaas gaat vrijdagmiddag bij gehandicapten in de Driemanspolder op bezoek en ondergetekende gaat op bezoek en eventueel winkelen of wandelen met ouderen uit ’s Seghewaert.

Archief > 2007 > oktober