Perron 61 bedankt de ChristenUnie-SGP

logowoensdag 30 mei 2007 19:25

Sommige maatschappelijke initiatieven gaan pas van start na een lange aanlooptijd. Veel overleg en idem tijd gaat hier in zitten. Onze fractie is natuurlijk blij met het resultaat.

Het vorige project "Op de bank", een luistermogelijkheid in een school in Oosterheem vulde een grote leemte. Leerlingen konden "op de bank plaatsnemen" om hun verhaal kwijt te kunnen. Veel van deze kinderen hebben thuis werkende (alleenstaande) ouders.

Zoetermeer 24 mei 2007
Onderwerp: Een ‘dank je wel” aan de fractie van de ChristenUnie-SGP

Geachte fractie

Het is bijna alweer twee jaar geleden, dat de gemeenteraad van Zoetermeer een motie aannam die was ingediend door de fractie van de Christenunie-SGP. Het betrof een motie waarin het college verzocht werd onderzoek te doen naar de mogelijkheid om Perron 61 voor een subsidie in aanmerking te laten komen.
Perron 61 organiseert namelijk wekelijks vele zogenaamde niet-identiteitsgebonden activiteiten in Oosterheem. Dat zijn activiteiten die zich vooral richten op de jeugd in Oosterheem, zoals b.v. een kinderclub, een Chillroom - en Rock Solid activiteiten. Ook pannavoetbal is een activiteit waar veel animo voor is.
Naast de identiteitsgebonden activiteiten worden door Perron 61 ook niet-identiteitsgebonden activiteiten georganiseerd omdat wij als Ichthuskerk-Oost (de wijkgemeente waaronder Perron 61 valt) ons verantwoordelijk voelen voor het positief stimuleren van de sociale cohesie in Oosterheem.

In augustus 2006 hebben we als Perron 61 dan ook een subsidieaanvraag ingediend. Bijzonder blij waren we toen het college van B&W in april 2007 Perron 61 een subsidie toezegde van €22.000,-. Hieruit blijkt dat de gemeente het werk van Perron 61 waardeert. Uiteraard zijn er voorwaarden aan de subsidieverlening verbonden, zoals de oprichting van een aparte stichting waarin de verantwoording van het subsidiegeld moet worden geregeld. Een vanzelfsprekendheid vinden wij omdat juist de scheiding van kerk en staat hierdoor gewaarborgd is.

Perron 61 is druk doende om nieuwe activiteiten te organiseren. Voorbeelden daarvan zijn huiswerkbegeleiding, opvoedingscursussen en een maaltijdenproject. Activiteiten die zich vooral richten op de jeugd in Oosterheem.
Graag willen wij de fractie van de ChristenUnie-SGP van harte bedanken voor hun aandacht en inzet voor Perron 61. Jullie hebben door het indienen van de motie Perron 61 opnieuw in de schijnwerpers gezet en dat heeft Perron 61 geen windeieren gelegd.

Hartelijke groeten van de missionaire werkers Henk Boerman en Diekske Zeilstra (http://www.perron61.nl/

Met vriendelijke groet,

Henk Boerman