Terugblik op het lijsttrekkersdebat van 27 februari

debat Helendinsdag 28 februari 2006 22:41

Willem Vermeulen blikt terug op het lijsttrekkersdebat die hij vanuit de bibliotheek kon volgen met 45 mensen. Helen du Bois nam als lijsttrekker deel aan het lijsttrekkersdebat op maandag 27 februari, in de kleine zaal van het stadstheater.

Klaas Schra en ondergetekende hebben het debat via een groot scherm in de bibliotheek gevolgd. Zonder de stemming van de zaal in het stadstheater te kunnen proeven hebben we ons met ongeveer 45 personen absoluut in de bibliotheek vermaakt. Vooral de inbreng van dhr. Robert was vaak vermakelijk.

Nu even serieus. Onze lijsttrekker Helen du Bois kreeg voldoende kans om haar zegje te doen en belangrijke onderwerpen waar wij als ChristenUnie-SGP voor staan naar voren te brengen. Opvallend was dat er veel werd gesproken over de aspecten rondom de leefbaarheid van – en in Zoetermeer. Leefbaarheid waar het de veiligheid – het schoonhouden van de straten – en o.a. het op peil houden van de voorzieningen betreft. Dit is een onderwerp dat we als fractie na de verkiezingen van 7 maart bij de vorming van een college zeker zullen inbrengen. Het zijn ook onderwerpen die u in ons verkiezingsprogramma kunt terugvinden.

Helen du Bois zei het heel duidelijk toen haar de vraag werd gesteld welk college we zouden wensen: “Wij zijn altijd duidelijk en eerlijk in wat we wel en niet willen. Dat zullen we ook bij de vorming van een nieuw college doen. Uiteraard willen we verantwoordelijkheid nemen in het stadsbestuur. Mocht dat niet lukken, dan is dat jammer. Weet echter dat wij nooit oppositie om het oppositie voeren. We gaan als fractie van de ChristenUnie-SGP altijd voor de inhoud." Met applaus van de zaal werden de woorden van Helen du Bois onderstreept.

En nu eerst maar de stemming van 7 maart afwachten.

door Willem Vermeulen

Archief > 2006 > februari