Stabiel en betrokken

slogans ChristenUnie-SGP 009donderdag 11 februari 2010 22:01

In de Postiljon van 11 februari werd ons artikel geplaatst. Het geeft een goed beeld van wie wij als ChristenUnie-SGP zijn. Een programma dat haar speerpunten uitdiept en de kiezers wil overtuigen op inhoud. Om samen de Zoetermeerse samenleving vorm te geven.

Onze betrokkenheid komt voort uit onze overtuiging, waarbij de Bijbel onze gids is. Wij willen dat mensen tot hun recht komen en naar elkaar omzien. Niemand leeft voor zichzelf alleen en niemand mag aan zijn lot worden overgelaten. Uitgangspunt is dat we dat samen doen. Met vooral verantwoordelijkheden die in de samenleving zelf liggen, van burenhulp en mantelzorg tot georganiseerde activiteiten. Gestimuleerd en gefaciliteerd door de overheid, als bondgenoot van de burger. Dat bevordert op natuurlijke wijze de sociale cohesie en niet te vergeten vrijwilligerswerk. De wijkontwikkelingsplannen met volop participatie van (jonge) wijkbewoners zijn daarin leidend.
Breedtesport, gekoppeld aan de Brede School biedt wijken meer kansen. Daarnaast is leerling gericht onderwijs van jong tot oud belangrijk om een leven lang leren vanzelfsprekend te maken.

Daarom stem op ChristenUnie-SGP!

Wij hebben als partijen zorg om de zorg. Zorg van en voor mensen hoort onlosmakelijk bij het welzijn van mensen. De komende vier jaar moet dit veel meer geïntegreerd worden. Vraaggerichte aanpak van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Wet Werk en Bijstand (WWB) zal mensen meer dan nu echt het gevoel geven dat ze echt mee (mogen) doen in de samenleving. Het zal hun welzijn bevorderen. Net als toegankelijkheid in en rondom gebouwen, zal een vraaggerichte manier van werken een andere manier van denken betekenen.

Zoetermeer Veilig, daar zorgen we samen voor! Een goed lopende actie waarbij burgers actief  betrokken worden om mee te denken en mee te werken aan de (sociale) veiligheid van onze stad. Maar daar hoort tevens bij dat de gemeente zelf op een geloofwaardige manier handhaaft. Dat creëert pas vertrouwen bij de burger. Die ziet een overheid die van veiligheid serieus werk maakt.

Daarom stem op ChristenUnie-SGP!

De natuur moet in de hele stad zichtbaar zijn, daar waar mensen wonen en leven. Groen in de stad en groen rond de stad. Goed onderhouden en zonder zwerfvuil.
Openbaar vervoer en fietsen moet worden gestimuleerd, wat tegelijkertijd de geluidsoverlast van het autoverkeer zal beperken. Ook voor de veiligheid moet autoverkeer rondom de scholen ontmoedigd worden. Tegelijkertijd heeft milieu onze aandacht. We willen dat de komende jaren ook daadwerkelijk wordt doorgepakt met de acties uit Duurzaam Zoetermeer. Daarbij hoort ook het stimuleren van innovatieve ontwikkelingen. De gemeente moet op voortvarende wijze het bedrijfsleven ondersteunen. Aan de andere kant mag dan ook van ondernemers verwacht worden dat zij hun steentje bijdragen aan de werkgelegenheid en arbeidsparticipatie.

Als goed rentmeester moeten we ook zorgen dat de inkomsten en uitgaven in balans blijven. Burgers mogen in deze tijd van recessie niet direct of indirect last krijgen van de bezuinigingen waar de gemeente voor staat. Lokale belastingen gaan niet meer dan met de inflatie omhoog. En de investeringsagenda, horend bij de Stadsvisie 2030, mag op onderdelen in de tijd naar voren geschoven.
Als christenen in de politiek beseffen we dat de bloei van de gemeente afhangt van de zegen van God. Daarom bidden wij voor onze stad, voor haar burgers en voor haar bestuurders.
Surf naar onze website en bekijk ons verkiezingsprogramma op onze website. Wij geloven dat het anders kan! Geef daarom uw stem aan de ChristenUnie-SGP.

Lijsttrekker ChristenUnie-SGP

Archief > 2010 > februari