“Pannakooi nu snel plaatsen”

woensdag 25 juni 2008 18:01

Het CDA en de CU/SGP willen zo snel mogelijk het initiatief van de stichting Jongeren Belang Zoetermeer (JBZ) uitvoeren, om een pannakooi in Zoetermeer te plaatsen.

Beide partijen reageerden in de gemeenteraad positief op het voorstel.
“Wij staan zeer positief tegenover dit initiatief”, sprak Jan-Renger Harwig (CDA). “Laten we vooral royaal zijn en dit toestaan.” De ChristenUnie/SGP sloot zich daarbij aan. Klaas Schra: “We moeten de pannakooi zo snel mogelijk plaatsen.
Het burgerinitiatief, door de JBZ in april ingediend, werd niet inhoudelijk besproken. Het is namelijk niet aan de raad om hierover te beslissen, maar aan het college. Wel ontstond er een korte discussie of het initiatief wel aan de eisen voldoet. Jochem den Dulk (Leefbaar Zoetermeer): “De lijst met handtekeningen klopt niet. Voor een burgerinitiatief moeten de ondertekenaars kiesgerechtigd zijn en mogen ze geen schuilnamen gebruiken.”
Desondanks hoopte Nawzad Sulaiman (PvdA) dat het initiatief snel door het college wordt behandeld. “Want dit duurt te lang, het initiatief is al op 22 april ingediend. Dat moet sneller”.

AD Haagsche Courant, editie Zoetermeer 25.06.08

Archief > 2008 > juni