Problemen bij de begeleiding

zaterdag 09 februari 2008 20:44

Onze schriftelijke vragen over de stagnaties bij de CIZ-indicaties bij de Thuisbegeleiding leverde het volgende bericht in het AD Haagsche Courant op.

Zoetermeer
Medewerkers van de Vierstroomzorgring zijn naar de CU/SGP gestapt omdat zij problemen hebben met de indicaties voor thuisbegeleiding. Naar aanleiding van hun verhaal over de problematiek heeft de CU/SGP schriftelijke vragen gesteld aan het college van b en w.
Zoetermeerders die thuisbegeleiding ontvangen, dus een tijdelijke hulp die bij alledaagse dingen ondersteuning biedt, krijgen dit nu minder snel omdat de zorgaanbieder vanwege een wetswijziging vanaf 1 januari dit jaar problemen ondervindt met het aanvragen van die begeleiding. De CU/SGP vraagt zich af of de gemeente van dit probleem afweet, maar hoopt dat Zoetermeer een vangnet kan creëren waardoor cliënten niet zonder hulp zitten.
“De klacht dat er grote acute problemen zijn bij de aanvraag, is ons niet bekend,” meent een beleidsmedewerker van de gemeente. “Voor mensen die al een indicatie hebben lopen de oude afspraken in ieder geval nog maximaal een jaar door.”

Archief > 2008 > februari