Raad: uitleg wethouder in leisteenaffaire vereist

download 429donderdag 26 oktober 2006 11:55

Het nieuwe Stadhuisplein geplaveid met leisteen moet het aanzien van het Stadhuisplein weer terugbrengen. De fractie ChristenUnie-SGP gaf haar mening weer. De feitelijke informatie in de memo van wethouder Van Domburg moet natuurlijk wel juist zijn. Over onjuiste informatie, nemen we aan, zal de wethouder voor de commissievergadering Ruimte van 8 november nog wel uitleg geven.

AD 26.10.06 ZOETERMEER - Wethouder Van Domburg heeft een hoop uit te leggen over de gebroken tegels op het Stadhuisplein, zodra hij terug is van vakantie. Daarover zijn de raadsfracties het wel eens.

Van Domburg had de raad een memo gestuurd over de kwaliteit van de stenen, die nu afbrokkelen. Het afschilferen zou eindig zijn. De expert waarop de memo zich beriep, zegt echter zijn inventarisatie nog af te moeten maken en noemt de tekst in de memo ‘niet genuanceerd’.

‘Buitengewoon vreemd en ‘niet netjes’, meent D66-leider Huisman. „Hiervan gaan mijn wenkbrauwen omhoog’’, zegt Du Bois van CU/SGP. „De memo is onjuist en onvolledig,’’ stelt Den Dulk van Leefbaar Zoetermeer.

Alle fracties eisen tekst en uitleg van de wethouder.
Du Bois: „Spontaan. Van zijn zijde. Politiek gevoel, zeg maar.’’ Net als GroenLinks eist Hilbrand Nawijn vóór 8 november, wanneer de memo zou worden besproken, duidelijkheid in deze ‘soap’. Den Dulk spreekt van ‘politieke consequenties’.

Alleen Van Domburgs VVD is mild. „Ik heb geen zin via de krant over deze klucht te debatteren. Het is kennelijk komkommertijd zegt fractieleider Jos Boontjes.

Archief > 2006 > oktober