Afscheid André Bos en benoeming Francijn Brouwer tot raadslid en fractievoorzitter

Francijn Brouwerzaterdag 15 september 2018 19:55

De ChristenUnie-SGP fractie krijgt in de persoon van Francijn Brouwer een nieuwe fractievoorzitter. Zij is de opvolger van André Bos, die om persoonlijke redenen zijn ontslag heeft ingediend als gemeenteraadslid in Zoetermeer.

Fractievoorzitter André Bos heeft aan het eind van het zomerreces zijn ontslag als gemeenteraadslid ingediend bij de burgemeester. André Bos heeft in zijn ontslagbrief aangegeven dat hij zijn werk en gezin niet meer kan combineren met het raadslidmaatschap en fractievoorzitterschap. Om deze reden legt hij zijn taken als lid van de gemeenteraad van Zoetermeer en lid van de ChristenUnie-SGP fractie neer. André Bos is gemeenteraadslid sinds 2011 en was in de periode 2006-2010 al als commissielid aan de fractie verbonden. Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 en 2018 was André Bos namens de ChristenUnie-SGP lijsttrekker. De fractie is André Bos dankbaar voor zijn leiderschap en alle tijd en energie die hij jarenlang in het politieke werk heeft gestoken, zowel in de commissies als in de raad, en als fractievoorzitter. De fractie wenst hem Gods zegen toe op zijn verdere levenspad.

André Bos wordt als raadslid en fractievoorzitter opgevolgd door Francijn Brouwer-Weemhoff. Francijn Brouwer-Weemhof is sinds 2007 actief voor de ChristenUnie-SGP fractie en sinds 2010 als commissielid. Na de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 is zij er een poosje tussenuit geweest, maar in oktober 2016 heeft zij de draad weer opgepakt als commissielid.

Op maandagavond 17 september 2018 wordt Francijn Brouwer-Weemhoff beëdigd in de raadsvergadering, die begint om 20.00 uur in de raadszaal in het Forum. Tijdens deze raadsvergadering zal de gemeenteraad ook afscheid nemen van André Bos. Het is mogelijk deze raadsvergadering mee te maken vanaf de publieke tribune, of via de raadsuitzendingen op internet.

De plek die leegvalt in de commissie zal worden ingevuld door Anny Hutten-Mateboer, de nummer 5 op de kandidatenlijst van de ChristenUnie-SGP voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Zij zal op een later moment worden geinstalleerd als commissielid. Dan zal zij zich ook voorstellen op onze website. De fractie is heel blij dat zij het team komt versterken!

Archief > 2018 > september