ChristenUnie-SGP neemt deel aan speeddate ontbijt Humanitas Zoetermeer

DSCN2023woensdag 04 april 2018 21:06

Namens de ChristenUnie-SGP fractie hebben raadslid Arco Weening en commissielid Francijn Brouwer op woensdag 28 maart deelgenomen aan een speeddate ontbijtsessie van Humanitas Zoetermeer.

Humanitas Zoetermeer is een lokale vrijwilligersorganisatie, die opkomt voor iedereen die in Zoetermeer (tijdelijk) een steuntje in de rug kan gebruiken. Humanitas Zoetermeer is met meer dan 170 vrijwilligers een organisatie die midden in de Zoetermeerse samenleving staat.

Via speeddates (korte gespreksrondes) werden de nieuw gekozen raadsleden en commissieleden in de gelegenheid gesteld om de activiteiten beter te leren kennen die Humanitas in Zoetermeer aanbiedt. Het gaat hierbij om activiteiten op het gebied van Opvoedondersteuning (Home-Start, Home-Start+ en Steunouder), Financiële zelfredzaamheid (Thuisadministratie) en Eenzaamheidsbestrijding (Steun bij Verlies en Vriendschappelijk Huisbezoek).

Tijdens speeddates van 10 minuten zijn Arco en Francijn in gesprek gegaan met coördinatoren, vrijwilligers en deelnemers van deze activiteiten. Francijn vond het een heel leerzaam en indrukwekkend werkontbijt. Arco kijkt terug op een leuke en informatieve speeddate sessie bij een onmisbare schakel in Zoetermeer.

Archief > 2018 > april