Afscheid en Koninklijke onderscheiding voor Klaas Schra van de ChristenUnie-SGP

2018-03-26 Koninklijke onderscheiding voor Klaas Schra (2)maandag 02 april 2018 18:49

Tijdens de raadsvergadering op maandagavond 26 maart heeft de gemeenteraad afscheid genomen van Klaas Schra van de ChristenUnie-SGP. Hiermee is voor Klaas een einde gekomen aan een lidmaatschap van 16 jaar van de gemeenteraad van Zoetermeer.

Vanwege zijn 16-jarig lidmaatschap van de gemeenteraad kreeg Klaas Schra van burgemeester Charlie Aptroot een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt en werd hij benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Daarbij ontving hij ook nog de versierselen en was er een prachtig boeket voor zijn echtgenote Pia Schra – Van Dorp.

Ir. Klaas Schra was sinds maart 2002 onafgebroken actief in de Zoetermeerse gemeenteraad. In de jaren daarvoor was hij al actief als meelezer binnen de fractie. In 2003 was Klaas tevens voorzitter van de raadsenquêtecommissie die onderzoek deed naar het Diftar debacle (rond het voorgenomen nieuwe afvalbeleid). In datzelfde jaar werd Klaas door de Haagse Courant (nu AD Haagse Courant) verkozen tot Zoetermeers politicus van het jaar. De laatste vier jaar was Klaas als gemeenteraadslid ook lid van het presidium van de gemeenteraad. Het presidium bereidt de raadsvergaderingen voor en stelt hiervoor de conceptagenda vast. Vanwege het lidmaatschap van Klaas van het presidium had de fractie de beschikking over een extra plek in de raadscommissies.

Tijdens de raadsvergadering van maandag 26 maart 2018, de laatste van de gemeenteraad die voor de periode 2014-2018 is gekozen, is in totaal afscheid genomen van 22 van de 39 raadsleden.

De bij dit artikel gebruikte foto’s zijn gemaakt door Pieter Bregman, voorzitter van de SGP in Zoetermeer.

Archief > 2018 > april