Francijn Brouwer: Echte participatie komt uit de samenleving

francijnzondag 18 maart 2018 19:55

Kandidaat-raadslid Francijn Brouwer heeft tijdens het verkiezingsdebat bij Stichting Welzijn & Zorg Doven (WeZoDo) Zoetermeer een pleidooi gehouden voor mobilisatie van de samenleving voor doven en slechthorenden.

Tijdens het debat op het 5 Meiplein in het Dorp betoogde Francijn dat echte participatie en solidarteit uit de samenleving komt. De overheid heeft hier absoluut een stimulerende rol in, maar kan het zeker niet alleen. Het is de taak van de politiek om alle Zoetermeerders te stimuleren, zodat zijn omzien naar doven en slechthorenden. Bijvoorbeeld door het faciliteren van aangepaste werkplekken, zoals afgesproken in het Banenplan van staatssecretaris Kleinsma.

Maar denk daarnaast ook het betrekken van WeZoDo als het gaat om aangepassingen aan openbare gebouwen, zodat ze geschikt zijn voor doven en slechthorenden. De gemeente dient de rol op zich te nemen en het belang van deze groep Zoetermeerders scherp in de gaten te houden.

Archief > 2018 > maart