Instemmende reacties op bijdrage Arco Weening tijdens ILOZ-debat

arcoilozdonderdag 08 februari 2018 20:42

Arco Weening, nummer twee op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen, kreeg woensdagavond bijval vanuit het publiek bij het grote ILOZ-verkiezingsdebat voor zijn bijdrage.

Tijdens het eerste debat van deze campagne benadrukte Weening het belang van vrijwilligers in de stad als het cement van de samenleving. Zij stimuleren contact met bevolkingsgroepen onderling en zorgen zo voor de cohesie in de stad. Zijn opmerking kon rekenen op applaus uit de zaal.

Zoals ook prominent beschreven in ons verkiezingsprogramma Samen Waardevol voor Zoetermeer, gaat het niet alleen om zeggen, maar ook doen. Arco daagde het ILOZ daarom uit om met een brief te komen voor basisscholen in de stad, om zo het vredesonderwijs een plek te geven in het lesprogramma.

In vrede met alle mensen

Arco eindige zijn bijdrage aan het debat door de brief aan de Romeinen aan te halen uit de Bijbel: 'Vergeld niemand kwaad met kwaad. Wees bedacht op wat goed is voor alle mensen. Leef, zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, in vrede met alle mensen', Romeinen 12 vs. 17 (HSV). Deze afsluiting werd met instemming onthaald door de aanwezigen bij het debat.

ILOZ is het InterLevensbeschouwelijk Overleg in Zoetermeer (ILOZ) en hield die avond een debat over het Charter of Compassion, vrijwilligerswerk, de relatie tussen religies en samenwerking.

De foto is helaas wat vaag. Het was het eerste debat in het vernieuwde Stadhuis-Forum en om 21.00 uur ging het licht uit...

Archief > 2018 > februari