CU-SGP spreekt topman Fundis, moedermaatschappij Vierstroom Zoetermeer

Vierstroommaandag 23 november 2015 19:53

Op woensdag 21 oktober jl. bezochten André Bos en Liesbeth Bron namens de fractie de heer Van den Oever, voorzitter van de raad van bestuur van Fundis waaronder ook Vierstroom Zoetermeer valt.

Doel van ons bezoek was in de eerste plaats kennismaken en horen hoe de heer Jeroen van den Oever tegen de huidige stand van zaken aankijkt voor wat betreft de omschakeling die er is geweest rondom de uitvoer van de Wmo. Er was veel te doen rondom budgetten die kleiner en kleiner werden voor de uitvoer van het werk. Dit had onherroepelijk gevolgen voor het personeel, dat al langer werkzaam was binnen de thuiszorg en andere vormen van hulp aan huis.

De heer Van den Oever realiseert zich dat dit moeilijk is voor medewerkers. Behalve informatie ontvangen konden we ook feedback geven. Vierstroom staat voor wat betreft degenen die leiding geven aan deze organisatie niet goed bekend. Als fractie wijten wij dit aan de beperkte en niet altijd handige en goed getimede communicatie. Dit is een punt waar de Vierstroom hard aan zou moeten werken. Ons bezoek werd zeer op prijs gesteld. Niet eerder kwam een fractie langs. De heer Van den Oever nam dan ook uitgebreid de tijd voor ons.

Dat ons bezoek zinvol was, bleek tijdens het Najaarsdebat. Daar deden collega raadsleden negatieve aannames over de Vierstroom die niet overeen kwamen met de werkelijkheid en dat is dan toch jammer. Niemand is daar bij gebaat. Na het geven van nog enkele tips namen André en Liesbeth afscheid van de heer Van den Oever. Zij kijken terug op een vruchtbaar overleg.

Klik op de naam voor meer informatie over Fundis of Vierstroom Zoetermeer.

Archief > 2015 > november