Vraag als mantelzorger vanaf de zomer een mantelzorgcompliment aan

Mantelzorgdinsdag 05 mei 2015 20:42

Vanaf de zomer van dit jaar kunnen mantelzorgers een mantelzorgcompliment aanvragen via ZoSamen. Want met ingang van dit jaar is de gemeente verantwoordelijk voor de uitgifte van het mantelzorgcompliment.

Mantelzorgers zetten zich belangeloos in om een zieke partner, gehandicapt kind, vader, moeder, familielid, vriend(in) of buurtgenoot te verzorgen. Het mantelzorgcompliment is een vergoeding voor mantelzorgers als blijk van waardering voor de zorg die zij verlenen. Zij krijgen dit in de vorm van een mantelzorgpas. Hiermee kunnen mantelzorgers gebruik maken van interessante diensten of kortingen krijgen op bepaalde producten. Ook kunnen zij kiezen voor een eenmalig geldbedrag van € 200,-.

Om in aanmerking te komen voor de mantelzorgpas en andere ondersteuning, moet de mantelzorger zich eerst registreren bij ZoSamen. Dit is een netwerk van vrijwilligers en professionele welzijn organisaties. ZoSamen heeft grote kennis op het gebied van mantelzorg(ondersteuning) en (zorg)vrijwilligersondersteuning.

Voor meer informatie over het mantelzorgcompliment en registratie kunnen Zoetermeerders terecht op www.zosamen.nl.

Archief > 2015 > mei