Wisseling van de wacht: afscheid commissieleden Francijn Brouwer en Willy Bij de Vaate

Commissieleden CU-SGP Zoetermeerzaterdag 24 mei 2014 20:15

In de raadsvergadering van maandag 19 mei 2014 zijn de drie commissieleden van de fractie beëdigd. Het gaat naast André Stam om twee nieuwe gezichten: Lennert Hut en Liesbeth Bron. Met de installatie van twee nieuwe commissieleden nemen wij ook afscheid van Francijn Brouwer-­Weemhoff en Willy Bij de Vaate-Sterk.

door Karen Spruijt-de Gelder, voorzitter ChristenUnie Zoetermeer

Francijn en Willy zijn allebei in 2007 begonnen met hun inzet voor de fractie. Beiden hebben zich de jaren daarvoor ingezet in besturen van lokale ChristenUnie kiesverenigingen. Francijn heeft zich gedreven door haar principes de afgelopen jaren steeds voor meer dan 100% voor de fractie ingezet. Daarnaast heeft de fractie zich de afgelopen 14 jaar gedragen geweten door de persoonlijke betrokkenheid van Willy. Beide dames hebben hun sporen verdiend binnen de Zoetermeerse politiek. Hun enthousiasme, zorgvuldigheid en toewijding hebben bijgedragen aan een stabiele fractie die de afgelopen jaren een waardige inbreng heeft gehad in de Zoetermeerse politiek. De grote dank die het bestuur heeft voor hun inzet van enkele decennia is niet in enkele woorden te bevatten.

Bij een politieke loopbaan is nooit van te voren te zeggen wanneer deze zal eindigen. Dit gegeven houdt het speelveld afwisselend en spannend maar het zorgde er ook voor dat het vertrek van beide commissieleden voor het bestuur niet geheel onverwacht maar toch plotseling vroeg zich aandiende. Het vertrek van twee ervaren commissieleden laat een gat vallen. Het bestuur is uiteraard erg blij en God dankbaar met de ontwikkeling dat fractiemedewerker Lennert Hut nu commissielid is geworden en dat zij Liesbeth Bron bereid heeft gevonden de fractie te gaan versterken. Wij wensen de nieuwe fractie veel wijsheid en bovenal Gods zegen toe de komende vier jaar en dit geldt niet minder voor onze waardevolle vertrekkende fractieleden waarmee wij ons ook in de toekomst verbonden weten.

Archief > 2014 > mei