"De burgemeester is ook maar een mens"

Het Tejatertjewoensdag 10 mei 2006 23:12

Vanmiddag was het zover! Helen en ik gingen naar een heuse musical van Belle en het Beest. Daarvoor namen we plaats in het kleinste theater dat ik tot nu toe heb gezien: 't Tejatertje van het VrijeTijdsCentrum Meerzicht.

De spelers en de burgemeester  Met de burgemeester

Een groep van 15 kinderen had speciaal voor deze musical een half jaar lang iedere week geoefend. En de raad werd uitgenodigd voor het eindresultaat. Samen met een hele groep kinderen namen we plaats. Gelukkig waren we niet de enige vertegenwoordiging van de Zoetermeerse raad, maar waren er ook een aantal andere partijen aanwezig. En de eregast was de burgemeester.

In vol kostuum zat hij ook op de tribune die gemaakt was op kindermaten. Aangezien het buiten nogal warm was vandaag en er binnen een heleboel mensen zaten duurde het niet lang of er kwamen opmerkingen van een aantal kinderen naast mij. "Burgemeester, heeft u het niet warm met zo'n pak aan?" riep een meisje, gekleed in korte broek en t-shirt. Na een instemmend antwoord van de burgemeester klonk "U kunt toch ook gewoon een korte broek aantrekken?" waarna een ander meisje heel wijs reageerde: "Nee, dat kan niet, hij is de burgemeester, hij moet zulke kleren aan!". Nou dat vond het eerste meisje niet hoor: "Waarom, de burgemeester is toch ook maar een mens, toch?" U kunt begrijpen dat menig volwassene zat te grinniken om deze opmerking. Want inderdaad, de burgemeester is ook maar een mens... maar of we hem binnenkort met korte broek zullen zien langskomen?

Na deze heerlijke opmerking begon de musical. Kinderen van de Brede School deden hun best om mee te praten met de gesproken worden en hielden ons een heel uur in de ban. De mooiste kleren kwamen voorbij en het ene applaus van het publiek was nog harder dan het andere. Al met al was het een succes om deze kinderen zo in

Handtekeningen
Handtekeningen van de spelers

aanraking te zien komen met cultuur. En het was bovendien erg gezellig om op deze manier onder de kinderen te zijn en te zien waar het VTC en de Brede School wel allemaal niet goed voor is. We hebben zelfs voorgesteld om ze deze kinderen nogmaals een stukje te laten zien op de nieuwjaarsbijeenkomst!

Na afloop volgde er een groot applaus en werden de nodige bedankjes geuit naar de begeleiding die dit allemaal mogelijk had gemaakt. De genodigden mochten wat drinken, waarna de sterspelers te voorschijn kwamen om handtekeningen te geven!

Al met al een erg gezellige middag!

Door Thea de J

Archief > 2006 > mei