Waarom stemmen op ChristenUnie-SGP Zoetermeer?

sc1zaterdag 28 december 2013 20:18

Op 19 maart kiest Zoetermeer een nieuwe gemeenteraad. De ChristenUnie-SGP heeft de afgelopen vier jaar zijn stem laten horen in de politiek, met de steun van vele Zoetermeerders, Wij vragen opnieuw om uw vertrouwen. Maar waarin maakt de ChristenUnie-SGP het verschil in deze stad?

Wij geloven dat wij gemaakt zijn door God. Hij heeft ons aan elkaar gegeven om samen te leven in goede harmonie. Ons leven gaat dus om meer dan geld en goed. Ook inwoners van Zoetermeer verlangen naar veiligheid, een zinvol leven en geborgenheid. We willen niet alleen een baan met salaris, een leuke studie of vrijwilligerswerk, maar ook waardering en mogelijkheden om onze talenten te ontplooien in dienst van de ander.

Daar hoort een gemeentebestuur bij dat op de centjes let. Maar ook een stad waarin we ruimte krijgen, waarin we oog hebben voor elkaar en waarin zwakkeren beschermd worden. Wij willen een samenleving waar we de vrijheid hebben om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Dat staat aan de basis van onze keuzes.

Prima, maar wat betekent dat in de praktijk?
Onze plannen met deze mooie stad staat in ons verkiezingsprogram Geloven in Zoetermeer. Daarin leggen wij uit hoe wij de komende vier jaar de schouder er weer onder gaan zetten, aan de hand van twaalf belangrijke onderwerpen. Eerlijk en transparant. In vertrouwen dat God ons ook de komende periode zegent in ons werk voor de stad.

Lijsttrekker André Bos over het programma Geloven in Zoetermeer
'Tijdens de ledenvergadering is het gezamenlijke programma Geloven in Zoetermeer positief ontvangen. De titel laat zien dat we het christelijk geloof als ons uitgangspunt gebruiken. Maar het zegt ook iets over Zoetermeer. We geloven in deze stad. We hebben een prettige en krachtige stad. Maar de gevolgen van de economische crisis zijn duidelijk voelbaar. Ik maak mij er sterk voor dat inwoners van Zoetermeer zich kunnen ontwikkelen en dat duurzaam ondernemen wordt gestimuleerd. Dat zal leiden tot banengroei en de komst van bedrijven naar de stad. Belangrijk ander punt gaat over armoede en schulden: onze gemeente is goed in het begeleiden van mensen die te kampen hebben met geldgebrek en schulden. Het is juist in deze tijd belangrijk dat we blijven strijden voor de kwaliteit van deze voorzieningen. Met het verkiezingsprogramma willen we uitstralen dat we ver kunnen komen als we allemaal de schouders eronder zetten. Ik heb daar vertrouwen in en ga dat de komende maanden uitdragen.'

Lees onze speerpunten op het gebied van (in ontwikkeling)
• Sociale voorzieningen in Zoetermeer
• Welzijn en Zorg
• Duurzaam en Groen
• Jeugd en Onderwijs
• Kunst, Cultuur en Bibliotheek
• Sport en Bewegen
• Veiligheid
• Dienstverlening en Bestuur
Inrichting van de stad
• Economie
• Wonen, Bouwen en Omgevingsrecht
• Openbaar gebied

Wie gaan dat doen?
U, jij en wij. De ChristenUnie-SGP wil geen gesloten bolwerk zijn in de stad. Dat is ook niet zo. We weten wat er leeft en laten ons gezicht zien. Voor iedereen, dus niet alleen voor onze kiezers of leden. Daarbij hoort dat je goed luistert naar wat mensen in de stad willen met Zoetermeer. Uiteindelijk hakt de fractie de knopen door, daarbij bijgestaan door het bestuur.

André Bos is op de ledenvergadering gekozen tot lijsttrekker voor de aankomende verkiezingen. Hij is de aanvoerder, maar iedereen op de kieslijst doet zijn of haar bijdrage voor de stad. Lees de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zoetermeer en leer de kandidaten kennen.

Archief > 2013 > december