Nieuw online zorgplatform: Wijzorg

wijzorgwoensdag 16 oktober 2013 19:40

Inwoners van Zoetermeer kunnen sinds deze september hun thuiszorg zelf regelen met Wijzorg, zonder tussenkomst van een bedrijf of organisatie. Hierdoor kunnen mensen zelf de regie houden over hun thuiszorg. De thuiszorg is niet aan leeftijd gebonden.

Wijzorg coöperatie Zoetermeer biedt Zoetermeerders namelijk een platform (www.wijzorg.nl) waar diensten kunnen worden aangeboden en afgenomen, betaald of vrijwillig. Het gaat hierbij vooral om praktische hulp of zorg zoals hulp bij het huishouden, klussen in huis of in de tuin, burenhulp of persoonlijke verzorging.

De lokale coöperatie vertegenwoordigt de zorgvragers en ziet toe op de betrouwbaarheid van de aanbieders. Het concept is juridisch en fiscaal getoetst en afgestemd met de belastingdienst.Wijzorg coöperatie Zoetermeer is een maatschappelijk initiatief zonder winstoogmerk.

Het platform Wijzorg is afgelopen september door Wethouder de Jong in gebruik genomen. De fractie van de CU- SGP draagt dit initiatief een warm hart toe.

Willy Bij de Vaate-Sterk

Archief > 2013 > oktober