Campagne dinsdag 8 juni: Cynthia Ortega en Arie Slob in Zoetermeer

Cynthia Ortega 001dinsdag 08 juni 2010 08:02

Cynthia Ortega, 2e Kamerlid, komt dinsdagochtend 8 juni voor een werkbezoek naar Stichting Piëzo. Daarna is er van 12.00 – 14.30 uur een huiskamerbijeenkomst over “reïntegratie en burgerschapsvorming”. Arie Slob, fractievoorzitter Tweede Kamer van de ChristenUnie, zal met een campagneteam (en de campagnebus!) van 15.15 – 16.00 uur folderen op de markt. En hij geeft antwoord op uw vragen!

Werkbezoek schuldhulpverlening

De deelnemers aan het reguliere ochtendprogramma van Stichting Piëzo krijgen van het MIM (Mensen in de Minima) eerst een les schuldhulpverlening. Ook SOS (Sociale Ondersteuning in de Samenleving) is aanwezig, waarna Cynthia in gesprek gaat met de deelnemers over “een leven met of zonder schulden”.

Dit werkbezoek zal een besloten karakter hebben. Juist het onderwerp “schulden” leent zich niet voor een gesprek met veel deelnemers.
Op het mini-symposium 5 februari van dit jaar heeft Cynthia Ortega haar Nota “Samen schulden te lijf” gepresenteerd. Naast verbeterpunten voor de schuldhulp zelf  is er veel aandacht voor preventie en nazorg. Bijvoorbeeld met een budget buddy-programma. Daarom is dezelfde dag ook een platform in het leven geroepen, die deze plannen zal uitwerken.
Klik hiervoor de presentatie!

Huiskamerbijeenkomst “integratie en burgerschapsvorming”

Van 12.00 – 14.30 uur zal Cynthia Ortega openhartig in gesprek gaan met de deelnemers. U kunt uw vragen stellen over integreren binnen Zoetermeer. Wat gaat er goed en wat kan er beter. En hoe laat u zien dat u een actieve burger bent. Cynthia hoort graag de verhalen uit de praktijk van het dagelijkse leven. Al uw vragen kunt u stellen.
Plaats: Wijkcentrum Palenstein, Van Duvenvoordepad 13
U bent van harte uitgenodigd om deze bijeenkomst bij de wonen. Klik voor de uitnodiging.

Vragen aan Arie Slob

De heuse ChristenUnie campagnebus maakt dinsdag 8 juni een stop in Zoetermeer.
Arie Slob zal met een campagneteam van 15.15 – 16.00 uur folderen op de markt. Wilt u een vraag stellen? Kom dan naar de Markt. Arie Slob geeft antwoord op uw vragen! Klik voor de uitnodiging.

Scholen
Maandag 7 juni staat de ChristenUnie met een kraam in het Alfrink College. ’s Middags zal er een jongerendebat zijn waaraan ook Ed Anker, Tweede Kamerlid, zal deelnemen.
Helen du Bois zal ’s middags de ChristenUnie vertegenwoordigen tijdens een Lagerhuisdebat op het ID College. De stelling die zij zal verdedigen is: “er moet een speciaal vak ‘’geld en budgetteren’’ komen op scholen."

Namens bestuur en fractie van de ChristenUnie,

Archief > 2010 > juni