Digitaal spreekuur Raad – chatten met burgers

donderdag 15 december 2005 22:03

Dinsdagavond 13 december werd er voor het eerst een digitaal Raadsspreekuur gehouden. Na een eerdere ervaring van de werkgroep Leefbaarheid & Veiligheid was dit het proberen waard. De keuze van het onderwerp was vooraf bepaald: minimabeleid
Via de website van de gemeente Zoetermeer en in het Streekblad werden burgers uitgenodigd deel te nemen. Bijna alle partijen hadden een Raads- of commissielid afgevaardigd. De kaarsjesavond in de Dorpsstraat was misschien de spelbreker in de matige opkomst. Toch was het chatten met een aantal burgers een plezierige en zinvolle bezigheid.

Het is een van de manieren om in contact te treden met burgers, al was het soms nog wat onwennig. Snel nadenken, primair maar wel correct reageren (en geen toezeggingen doen die je niet kunt nakomen) en beslist korte concrete antwoorden! En vragen stellen die de burger interesseert.

Naast de succesvolle gewone Raadspreekuren in de wijken is chatten met burgers zeker de moeite waard om mee door te gaan. Met boeiende onderwerpen, met bijvoorbeeld jongeren en ook tijdens de verkiezingstijd.

Helen du Bois tijdens chatsessie

Helen du Bois (eerste van links) tijdens de chatsessie.

Archief > 2005 > december