Bleiswijkseweg

donderdag 30 september 2004 15:05

door Willem Vermeulen

Al vele jaren ondervinden de bewoners van de Bleiswijkseweg veel hinder van het zware- en lichte vrachtverkeer dat hun huizen passeert. Per uur passeren ongeveer 80 vrachtauto’s de woningen aan de Bleiswijkseweg. Naast de geluidshinder zijn het ook de trillingen afkomstig van het zware verkeer die de overlast bezorgen.
Onze fractie heeft met ongeveer 15 bewoners gesproken en allen onderstreepten het probleem. De een had veel hinder van het lawaai, terwijl de ander veel meer last had van de trillingen die de vrachtauto’s veroorzaken. Trillingen die ook alles te maken hebben met de gesteldheid van het wegdek van de Bleiswijkseweg. Al met al zijn sommige bewoners al meer dan zeven jaar doende om een oplossing te zoeken voor deze overlast. Overlast die volgens onze fractie sterk kan worden teruggedrongen en wel door het vrachtverkeer om te leiden via de nieuwe op- en afrit aan de Oostweg. Een maatregel die de overlast heel nadrukkelijk kan terugdringen, zonder dat het vrachtverkeer sterk gedupeerd wordt.
Gezien de problematiek heeft onze fractie schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W. Vragen die ook de krant haalden. Het schriftelijk antwoord was voor onze fractie niet bevredigend en we hebben dat in de commissie Openbare Ruimte (OR) de wethouder medegedeeld. De wethouder gaf aan op korte termijn met de bewoners van de Bleiswijkseweg in gesprek te gaan. Wij zullen als fractie de uitkomsten van dit overleg bestuderen en daarna, na overleg met de bewoners van de Bleiswijkseweg, ons standpunt bepalen. Wordt vervolgd!!!!

Archief > 2004 > september