Speelplekken

dinsdag 02 november 2004 15:04

door Willem Vermeulen

Op maandagavond 1 november vond er een gemeenteraadsvergadering plaats. Als agendapunt werd een zogenaamd "burgerinitiatief" behandeld.
Dit burgerinitiatief hield de aanleg in van een speelveld in de boomgaard in de wijk Noordhove. Onze fractie heeft positief geoordeeld over dit burgerinitiatief, waarbij een investering moet worden gedaan van maximaal 10.000 euro.
Het feit, dat ik dit burgerinitiatief noem, komt voort uit de discussie die er thans plaatsvindt over speelplekken in de wijk Rokkeveen.
Aan de hand van het door de gemeenteraad vastgestelde speelplan worden in de wijk Rokkeveen een aantal speelplekken verwijderd. E.e.a heeft alles te maken met de kosten van onderhoud die de gemeente wil terugbrengen.
Er worden echter ook enkele speelplekken verwijderd waarvan de omwonenden hebben aangegeven dat als zeer spijtig te ervaren. Ik noem de speelplek aan het Gneis en aan de Woudlaan. Bewoners hebben d.m.v. vele handtekeningen de wethouder verzocht om die speelplekken niet te verwijderen omdat ze in een duidelijke behoefte voorzien.
Onze fractie vond het dan ook merkwaardig, dat er enerzijds speelplekken in Rokkeveen moeten worden verwijderd, terwijl anderzijds een nieuwe speelplek in Noordhove door het college wordt gecreƫerd.
Op dinsdag 16 november zal door onze fractie in de vergadering van de commissie Openbare Ruimte op de speelplekken in Rokkeveen worden teruggekomen,waarbij onze insteek is dat naar de argumenten van de bewoners moet worden geluisterd en dat de speelplekken aan het Gneis en de Woudlaan opnieuw worden ingericht. We zullen u volgende week op de hoogte houden van de uitkomsten van dit onderwerp.

Archief > 2004 > november