Gebed voor de voortgang van de collegeonderhandelingen

slogans ChristenUnie-SGP 009zaterdag 20 maart 2010 12:08

Christenen in de politiek hebben gebed als basis voor hun betrokkenheid bij onze samenleving, bij Zoetermeer. Wij vragen iedereen met ons mee te bidden om de huidige impasse te doorbreken.

Sinds gisteren zijn de collegeonderhandelingen in de problemen gekomen. Omdat een aantal partijen gekozen heeft niet met de Lijst Hilbrand Nawijn te willen samenwerken, lijkt een college van rechts-liberaal/sociaal niet meer voor de hand liggen. Er moet een verkenning komen van andere combinaties van politieke partijen, zowel voor een rechts, midden of links college.

Daarover zijn alle 10 de fractievoorzitters door de informateur, VVD-er Patrick van Domburg, vrijdag vertrouwelijk gehoord en vindt er maandagavond 22 maart in de Raadszaal van 19.00 – 20.30 uur een openbare bijeenkomst plaats in de Raadszaal met de vraag aan alle partijen zich uit te spreken over:
b) Onze visie op het verdere verloop van de onderhandelingen tussen partijen om te komen tot een stabiel en breed gedragen college(programma)
Daarna zal de informateur n.a.v. de uitkomst van deze avond komen met een vervolgtraject.

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen dan kan dat via de algemene pers en de websites van de diverse partijen http://www.zoetermeer.nl/index.php?mediumid=44&pagid=2789. Wij kiezen ervoor onze onderhandelingen niet via onze website of pers te doen, maar met elkaar. Verantwoording op onze website zal dus altijd informatie achteraf betekenen, net zoals u kunt lezen wat wij belangrijk vinden als christelijke partijen met de Bijbel als leidraad.

Als u wilt kunt dit gebedsverzoek ook doorsturen aan anderen waarvan u weet dat zij het op hun hart hebben te willen bidden voor de lokale overheid, voor ons Zoetermeer.

Archief > 2010 > maart