Stabiel en betrokken: behoud van twee zetels ChristenUnie-SGP

slogans ChristenUnie-SGP 009donderdag 04 maart 2010 20:16

Dankbaar zijn we dat Gods zegen geleid heeft tot het behoud van onze twee zetels als fractie van de ChristenUnie-SGP. We hoopten op een raadszetel meer, maar het zat er niet in.

Onze dank
Allereerst hartelijk dank voor uw trouw en betrokkenheid bij de ChristenUnie-SGP. Dank voor uw stem en gebed.

De kiezers hebben gesproken met weer minder opkomst. De betrokkenheid en blijkbaar het vertrouwen van de burgers in de politiek is weer minder geworden. Maar blijkbaar ook bij onze achterban. We kregen 183 stemmen minder.

Gisteravond voor ons gebed voor de verkiezingsuitslag lazen we Galaten 6: 9 voor: Laten we daarom het goede doen, zonder op te geven, want als we niet verzwakken zullen we oogsten wanneer de tijd daarvoor gekomen is.
Wij, als fractie van de ChristenUnie-SGP nemen dat de komende vier jaar mee bij ons dagelijkse werk.

Cijfers
2010 – 2526 tegen 2006 – 2709 stemmen = 183 stemmen minder
2010 – 5,3% van het totaal aantal stemmen tegen 2006 – 5,5%
2010 – 50,60% tegen 2006 – 55,39% opkomst
2010 - ChristenUnie 1936 stemmen; in 2006 - 2094
2010 - SGP 590 stemmen; in 2006 - 615

De uitslagen van zowel 2010 als 2006: http://mos.zoetermeer.nl/e/d/gv/index.html

De definitieve uitslag zal vrijdag 5 maart om 14.00 plaatsvinden in de Raadszaal, waarna de eerste openbare bijeenkomst plaatsvindt. Hierin geven de partijen hun visie op de verkiezingsuitslag. Klaas Schra en Helen du Bois zullen onze visie morgenochtend samen formuleren. Namens ons als onderhandelaars zal Helen dit presenteren. Daarna zullen, de komende tijd, de gesprekken volgen met de formateur, lijsttrekker Patrick van Domburg van de VVD. Hij zal ook de procesgang tot de installatie op 19 april van een nieuw college bepalen.

A.s. woensdagavond 10 maart nemen we afscheid van de oude Raad. De nieuwe Raad wordt donderdag 11 maart geïnstalleerd. Beiden vinden plaats in de Raadszaal, aanvang 20.00 uur. U bent van harte uitgenodigd.

Wij gaan door. Niet voor onszelf, maar vanuit onze christelijke overtuiging gaan wij op een stabiele en betrokken manier verder omdat wij geloven dat het anders kan! Wij willen dat Gods eer steeds meer zichtbaar wordt in onze Zoetermeerse samenleving. Wij gaan ervoor!

Klik voor informatie over de kandidaten, landelijke aantallen en nieuws over de ChristenUnie en SGP.

Fractievoorzitter ChristenUnie-SGP Zoetermeer
www.zoetermeer.christenunie-sgp.nl