Het laatste geregel van ……

slogans ChristenUnie-SGP 009dinsdag 02 februari 2010 13:25

Gisteren werden de laatste regeldingen op een rijtje gezet voor onze verkiezingsavond van a.s. vrijdag. De stellingen werden gemaakt en zo te zien beloofd het een pittig debat te worden. Het onderwerp “wonen en leefbaarheid in onze wijken” is natuurlijk iets dat iedereen raakt. En Cynthia Ortega en Bas van der Vlies brengen als Tweede Kamerleden de kansen en bedreigingen van het landelijk beleid in beeld.

Meer weten en wilt u ook komen? U bent welkom! Klik hier voor de uitnodiging.

Op de tweede ochtend bij Piëzo, nu in Meerzicht troffen we een zeer geïnteresseerde groep vrouwen aan, die maar vragen bleven stellen. Zelfs over Sterigenics hebben we veel vragen kunnen beantwoorden. We hebben afgesproken nog eens terug te komen, en niet pas over vier jaar. Allerlei vragen kunnen zij  dan bedenken en gaan we daarna bespreken.

Weer campagneactiviteiten
Gelukkig voor mij deze keer niet het klaarzetten en opruimen. Maar er blijft meer dan genoeg over. Mails, mails en nog eens mails. Een website waarbij ik steeds meer ontdek hoe die werkt. Leuk, maar wel erg tijdrovend. Vanavond hoop ik tijd te vinden om er een banner op te zetten, want we willen iets speciaals presenteren dat vermoedelijk andere partijen niet hebben. En dan moet dat er toch leuk op staan.

Gisteren bij de Politieke Begeleidingscommissie hoorde ik er meerderen al zeggen: “niet nog een avond, het is al zo druk”. En toch gaat het door. Wij hebben nu voor het eerst een avond afgezegd omdat voor ons de relevantie hier te zijn minder was dan voor andere avonden. Bovendien krijgen we ook nog Virtueel  Zoetermeer, maar daar horen we pas binnenkort meer over. De uitslagennacht zal zeker tot 3.00 uur in de nacht duren en de eerste aandachtspunten voor de evaluatie zijn al binnen: sommigen vonden het “wild plakken” op de plakborden tot een bepaalde dag en uur, toch niet zo geslaagd. We zullen zien, want de meerderheid telt, ook hier.

Raadsvergadering
En we hadden gisteravond ook nog best nog wel een aparte Raadsvergadering. Vooraf al met de fractievoorzitters in het SeniorenConvent gesproken over de lijst met politieke en niet-politieke onderwerpen waar het demissionaire College zich nog wel of juist niet meer mee mag bemoeien.
Het was te laat en zeker niet volgens de toezeggingen die gedaan werden. Inmiddels heeft het College begrepen dat de Raad dit zeer serieus neemt. Gevolg, een gepikeerde Raad die de politieke onderwerpen als de Skatebaan in Oosterheem en de Nota Buytenpark niet wilde behandelen.
Maar twee dingen zijn in ieder geval wel besloten. De € 121.000 (€ 1 per inwoner) voor Haïti en de verhoging van de OZB van 2,05% werd beperkt tot maar 0,8%. Geen onbelangrijke besluiten.

Zo ging er weer een dag voorbij die bijna uitsluitend in het teken stond van de politiek. Morgen gegarandeerd meer!

Lijsttrekker/Lijsttrekker ChristenUnie-SGP Zoetermeer
Dinsdag 2.02.10

Wij geloven dat het anders kan!

Archief > 2010 > februari