Spanning, dreiging en huivering!

maandag 23 november 2009 10:22

Soms gebeuren er dingen om mij heen die ik persoonlijk moeilijk vind. Vanuit onze fractie proberen we om steeds meer Gods richtlijnen vanuit de Bijbel zichtbaar te maken in onze samenleving. Soms lukt dat zoals geen 2e speelautomatenhal en preventielessen alcohol en drugs door Stichting Voorkom. De komende tijd gaan we inzetten op een blowverbod en geen verruiming van de winkeltijden. Maar soms ontstaat er iets waar je eigenlijk geen grip op hebt. Althans zo ervaar ik het.

Zoetermeer heeft de ambitie om zich met een nieuw festival nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Een Trillerfestival van 21 t/m 29 november, negen dagen lang met 100 uur huiver.

Een greep uit het programma
Op het Erasmuscollege: mini voorstellinkjes over “zeven zilte zonden zoet gestraft”. De Bibliotheek met een triller boekenmarkt met duizenden trillers in the picture. Een nachtvoorstelling voor kinderen vanaf 12 jaar waarbij de rillingen ervan over je lijf lopen. In de Stadspassage een workshop “heksenspinsels” omlijst door een “griezelorkest”. Het CKC met een avond trillseekers met spannende scenes en huiveringwekkende dans en bloedstollende zang. Het Stadsmuseum met Voodoonight -at-the-museum met de waarschuwing: “niet geschikt voor kleine kinderen!”; een spannende griezelige voodoo-tour van 45 minuten om kennis te maken met de voodoo-religie waarin de voodoo goden letterlijk tot u spreken. Durft u het aan? En tot slot in het Stadstheater met een aantal films van hetzelfde genre.

Hiermee wordt de geest van volwassenen, maar vooral van kinderen vervuild. Is er zoveel honger  naar “iets”, naar iets paranormaals, iets occults. In ieder geval een destructieve invloed voor de ontwikkeling van kinderen.

Subsidies
Zowel het CKC, de Bibliotheek, het Stadsmuseum en het Stadstheater ontvangen subsidie van de gemeente Zoetermeer voor haar voorstellingen. Invloed op de programmering is er bij de totale budget van de subsidie niet! Burgemeester Jan Waaijer is één van de leden van het Comité van Aanbeveling van dit initiatief.

U en ik betalen via ons belastinggeld mee aan de kaartjes van deze voorstellingen! De gemeente Zoetermeer is één van de sponsors. Mijn hartenkreet leest u nu. Heeft u suggesties hoe deze (inter)nationale ambitie tegen te houden? Ik hoor graag uw mening.

Fractievoorzitter ChristenUnie-SGP
Zoetermeer