AGENDA RAADSVERGADERING DINSDAG 13 MEI

donderdag 15 mei 2008 12:39

Raadsvergadering dinsdag 13 mei om 20.00 uur. Raadszaal van het stadhuis, ingang Marktzijde. De agenda en overige stukken voor deze vergadering zijn te vinden op www.raadzoetermeer.nl.

Opening en vaststelling agenda/bepalen eindtijd vergadering
Regelmatig verzoeken fracties alsnog een voorgenomen besluit van de besluitenlijst af te halen en te agenderen voor de raadsvergadering. Dit verzoek dienen zij uiterlijk drie dagen voorafgaand aan de raadsvergadering onderbouwd met argumentatie in te dienen bij de griffie. De raad wordt tijdens de raadsvergadering gevraagd akkoord te gaan met bespreking van het onderwerp (bij meerderheid). Soms wordt zo’n verzoek afgewezen maar meestal gaat de raad akkoord. Afspraak binnen de raad is dat er een toegevoegde waarde moet zijn t.o.v. de behandeling in de commissie. Het is dus niet de bedoeling dat de discussie uit de commissie wordt overgedaan. Dan had volstaan kunnen worden met een stemverklaring.

Spreekrecht
Wilt u als burger van het inspreekrecht gebruik maken dan kunt u contact opnemen met de griffie. Zij kunnen u adviseren over de regels en uw opgave. Tel. 079 - 346 8735 of griffie@zoetermeer.nl.

Mondelinge vragen
Mondelinge vragen van een Raadslid zijn bedoeld om antwoord te krijgen van het College op een vraag met een zekere politieke lading en hoge urgentie of om het standpunt te vragen van het College over een dergelijk onderwerp. Mondelinge vragen moeten tijdig en schriftelijke worden ingediend bij het college. Bovendien moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan.

Mededelingen
Door college- of raadsleden kunnen korte relevante mededelingen gedaan worden.

Voorstel tot vaststelling van de lijst van ingekomen stukken
Burgers en organisaties sturen stukken specifiek aan de gemeenteraad. De originele stukken liggen voor de gemeenteraad in de leeskamer ter inzage. In deze lijst wordt ook de voortgang aangegeven van eerder ingekomen stukken. Naar aanleiding van deze stukken kunnen raadsleden korte opmerkingen maken en bijvoorbeeld een voorstel aan het Presidium doen voor agendering in een volgende commissievergadering.

Benoeming leden Commissie Bezwaar en Beroepschriften (herbenoeming van 4 leden)
Ontslag en benoeming ambtelijk secretaris Rekenkamercommissie

Vaststelling notulen Raadsvergadering 7 april 2008
De notulen zijn een woordelijke weergave van wat er in de vergadering is besproken.

Vaststelling besluitenlijst
Dit is een lijst van adviezen die al eerder zijn besproken in de commissies. Het resultaat van de discussie in de commissie levert een advies op dat voor stemming wordt voorgelegd aan de gemeenteraad. Een raadslid kan hier slechts alleen nog een stemverklaring over afleggen. Deze wordt opgenomen in de notulen van de vergadering. Discussies zijn dus niet meer mogelijk.

Bespreekstukken
Wanneer een onderwerp politiek gevoelig ligt of een of meerdere fracties hebben over een onderwerp een afwijkende mening, dan wordt een onderwerp als bespreekstuk geagendeerd. Alleen het onderdeel waar men het niet over eens is geworden in de commissie is dan onderwerp van discussie.
In deze Raadsvergadering zal het uitwerkingsplan topsport 2007-2010 besproken en besloten worden.

Sluiting

We stellen uw aanwezigheid als toehoorder of kijker thuis zeer op prijs. Voelt u zich betrokken bij de ChristenUnie-SGP en wilt u onze gast zijn in de raadszaal, geeft u dit dan paar dagen voor de desbetreffende vergadering door aan Helen du Bois helendubois@raadzoetermeer.nl. Wij zullen u dan voor de vergadering de agendapunten kort toelichten.

De volgende vergadering van de gemeenteraad is maandag 26 mei

 

 

 

 

 

 

« Terug

Archief > 2008 > mei

Geen berichten gevonden