AGENDA COMMISIEVERGADERING RUIMTE WOENSDAG 6 FEBRUARI

woensdag 20 februari 2008 10:15

Commissievergaderingen Ruimte woensdag 6 februari 20.00 uur. Raadszaal van het stadhuis, ingang Marktzijde.

20.00  1. Opening en vaststelling agenda/bepalen eindtijd
De genoemde tijden zijn richttijden. Indien u belangstelling heeft voor een bepaald agendapunt is het raadzaam een half uur voor de genoemde tijd aanwezig te zijn.

           2. Spreekrecht

BESPREEKSTUKKEN
Fracties hebben een spreektijd van maximaal 3 minuten in de 1e termijn. Feitelijke vragen dienen vooraf aan de vergadering gesteld te worden.

20.15 3. Participatietraject Stadsvisie

20.45 4. Strategische thema’s Ruimte en groslijst termijnagenda
De Raad heeft voor de lange termijn een politieke agenda vastgesteld rondom een aantal strategische thema’s. Ieder kwartaal wordt deze lijst geactualiseerd qua onderwerpen en tijdsplanning. Zo hebben de fracties de mogelijkheid ruim van tevoren interessante onderwerpen voor te bereiden.

CONFORMSTUKKEN
Conformstukken zijn onderwerpen die geen bespreking in de commissie hoeven (vaak begrotingswijzigingen). De afspraak is dat voorafgaand aan de besluitvormende gemeenteraadsvergadering deze onderwerpen worden geagendeerd in de commissie. Commissieleden hebben de mogelijkheid om vooraf aan te geven dit onderwerp toch te willen bespreken in de commissie. De voorzitter zal dan de commissie het voorstel tot agendering doen. Indien een meerderheid van de commissie hiermee akkoord gaat wordt het onderwerp tijdens de vergadering alsnog besproken.

21.15 5. Planningslijst voor de agenda van Ruimte voor de vergadering van 5 maart

ALGEMEEN

21.15 6. Mededelingen
Door de voorzitter, college- of raadsleden kunnen korte relevante mededelingen gedaan worden.

         7. Vaststelling standpuntenlijst commissie Ruimte d.d. 16 en 21 januari
De standpuntenlijst geeft de adviezen van de commissie weer; eventueel ook de weergave van de discussie vooraf. Vragen uit de rondvraag en opmerkingen mbt de afsprakenlijst zijn kort opgenomen. Evenals de inbreng van insprekers en de mededelingen.

         8. Vaststellen afsprakenlijst
Op de afsprakenlijst staan afspraken en toezeggingen met en door het College van B&W aan de commissie. Het is een soort herinneringslijstje om te zorgen dat gevraagde informatie volgens afspraak en planning aan de commissie wordt verstrekt.

         9. Terugkoppeling uit samenwerkingsverbanden (o.a. Stadsgewest Haaglanden)
De gemeenteraad en het College van B&W zijn bij diverse samenwerkingsverbanden, vooral in de regio, betrokken. Daarin zitten vertegenwoordigers namens het college en namens de gemeenteraad. Bij dit agendapunt kan aan elkaar informatie worden verstrekt of vragen worden gesteld.

        10. Rondvraag
Tijdens de rondvraag kunnen commissieleden vragen stellen aan het College maar ook aan de commissie zelf. Het gaat hier om onderwerpen met een min of meer politieke lading. Daarnaast is er de mogelijkheid om via een vraag het standpunt van het College over een onderwerp te vragen.
Vragen worden in principe direct mondeling beantwoord, zonodig schriftelijk achteraf.

21.45 11. Sluiting

We stellen uw aanwezigheid als toehoorder zeer op prijs. Voelt u zich betrokken bij de ChristenUnie-SGP en wilt u onze gast zijn, geeft u dit dan paar dagen voor de desbetreffende vergadering door aan Helen du Bois helendubois@raadzoetermeer.nl. Wij zullen u dan voor de vergadering de agendapunten kort toelichten.

De volgende vergadering van de Commissie Ruimte is woensdag 5 maart.

 

 

 

« Terug

Archief > 2008 > februari

Geen berichten gevonden