AGENDA COMMISIEVERGADERING RUIMTE 16 JANUARI
Commissievergaderingen Ruimte woensdag 16 januari 20.00 uur. Raadszaal van het stadhuis, ingang Marktzijde.
Wanneer richtlijnen zoals genoemd bij de agendapunten worden overschreden en de eindtijd niet wordt gehaald, kunnen agendapunten worden doorgeschoven. De eventuele doorgeschoven punten zullen worden behandeld op maandag 21 januari 2008 vanaf 21.00 uur. Bij het vaststellen van de agenda zal hierover een afspraak worden gemaakt.
Voorafgaande aan de vergadering vindt een hoorzitting bestemmingsplannen plaats om 19.30 uur.
20.00 ALGEMEEN
De genoemde tijden zijn richttijden. Indien u belangstelling heeft voor een bepaald agendapunt is het raadzaam een half uur voor de genoemde tijd aanwezig te zijn.
1. Opening en vaststelling agenda/bepalen eindtijd
2. Spreekrecht
3. Mededelingen
Door de voorzitter, college- of raadsleden kunnen korte relevante mededelingen gedaan worden.
4. Vaststelling standpuntenlijst commissie Ruimte d.d. 3 december 2007
De standpuntenlijst geeft de adviezen van de commissie weer; eventueel ook de weergave van de discussie vooraf. Vragen uit de rondvraag en opmerkingen mbt de afsprakenlijst zijn kort opgenomen. Evenals de inbreng van insprekers en de mededelingen.
5. Terugkoppeling uit samenwerkingsverbanden (o.a. Stadsgewest Haaglanden)
De gemeenteraad en het College van B&W zijn bij diverse samenwerkingsverbanden, vooral in de regio, betrokken. Daarin zitten vertegenwoordigers namens het college en namens de gemeenteraad. Bij dit agendapunt kan aan elkaar informatie worden verstrekt of vragen worden gesteld.
6. Rondvraag
Tijdens de rondvraag kunnen commissieleden vragen stellen aan het College maar ook aan de commissie zelf. Het gaat hier om onderwerpen met een min of meer politieke lading. Daarnaast is er de mogelijkheid om via een vraag het standpunt van het College over een onderwerp te vragen.
Vragen worden in principe direct mondeling beantwoord, zonodig schriftelijk achteraf.
BESPREEKSTUKKEN
Fracties hebben een spreektijd van maximaal 3 minuten in de 1e termijn. Feitelijke vragen dienen vooraf aan de vergadering gesteld te worden.
20.30 7. Vatstelling 2e partiële herziening bestemmingsplan Oosterheem 2007
20.45 8. Ontwerp Regionaal Structuurplan Haaglanden (RPS)
21.45 9. Bleizo
22.30 10. Participatietraject Stadsvisie
22.45 11. Uitgangsprogramma nota mobiliteit
23.45 12. Evaluatie studiereis Vantaa
23.55 13. Vaststelling onderwerpen jaarverslag Raad
CONFORMSTUKKEN
Conformstukken zijn onderwerpen die geen bespreking in de commissie hoeven (vaak begrotingswijzigingen). De afspraak is dat voorafgaand aan de besluitvormende gemeenteraadsvergadering deze onderwerpen worden geagendeerd in de commissie. Commissieleden hebben de mogelijkheid om vooraf aan te geven dit onderwerp toch te willen bespreken in de commissie. De voorzitter zal dan de commissie het voorstel tot agendering doen. Indien een meerderheid van de commissie hiermee akkoord gaat wordt het onderwerp tijdens de vergadering alsnog besproken.
00.05 14. Watertoren “De tien gemeenten”
15. Beslissing op bezwaar inzake voorbereidingsbesluit Voorweg 192
16. Planningslijst voor de agenda voor e vergadering van 6 februari 2008
We stellen uw aanwezigheid als toehoorder zeer op prijs. Voelt u zich betrokken bij de ChristenUnie-SGP en wilt u onze gast zijn, geeft u dit dan paar dagen voor de desbetreffende vergadering door aan Helen du Bois helendubois@raadzoetermeer.nl. Wij zullen u dan voor de vergadering de agendapunten kort toelichten.
De volgende vergadering van de Commissie Ruimte is maandag 21 januari 2008.