AGENDA COMMISIEVERGADERING BURGER EN BESTUUR 14 JANUARI

woensdag 30 januari 2008 11:16

Commissievergadering Burger en Bestuur maandag 14 januari 20.00 uur. Raadszaal van het stadhuis, ingang Marktzijde.

20.00 ALGEMEEN
De genoemde tijden zijn richttijden. Indien u belangstelling heeft voor een bepaald agendapunt is het raadzaam een half uur voor de genoemde tijd aanwezig te zijn.

1. Opening en vaststelling agenda/bepalen eindtijd

2. Spreekrecht
Wilt u van het inspreekrecht gebruik maken dan kunt u contact opnemen met de griffie. Zij kunnen u adviseren over de regels en uw opgave. Tel. 079 - 346 8735 of griffie@zoetermeer.nl.

3. Mededelingen
Door de voorzitter, college- of raadsleden kunnen korte relevante mededelingen gedaan worden.

4. Vaststellen standpuntenlijst commissie Burger en Bestuur d.d. 3 december 2007
De standpuntenlijst geeft de adviezen van de commissie weer; eventueel ook de weergave van de discussie vooraf. Vragen uit de rondvraag en opmerkingen mbt de afsprakenlijst zijn kort opgenomen. Evenals de inbreng van insprekers en de mededelingen.

5. Terugkoppeling uit samenwerkingsverbanden (o.a. Stadsgewest Haaglanden)
De gemeenteraad en het College van B&W zijn bij diverse samenwerkingsverbanden, vooral in de regio, betrokken. Daarin zitten vertegenwoordigers namens het college en namens de gemeenteraad. Bij dit agendapunt kan aan elkaar informatie worden verstrekt of vragen worden gesteld.

6. Rondvraag
Tijdens de rondvraag kunnen commissieleden vragen stellen aan het College maar ook aan de commissie zelf. Het gaat hier om onderwerpen met een min of meer politieke lading. Daarnaast is er de mogelijkheid om via een vraag het standpunt van het College over een onderwerp te vragen. Vragen worden in principe direct mondeling beantwoord, zonodig schriftelijk achteraf.

BESPREEKSTUKKEN

20.30 7. Stand van zaken regionalisering brandweer

21.30 8. Jaarplan ivb 2008 (Integraal Veiligheids Plan)

22.15 9. Invulling taakstelling begroting

22.30 10. Vaststelling fractievergoedingen

22.50 11. Evaluatie raad Vantaa

23.10 12.  Vaststelling onderwerpen jaarverslag Raad

CONFORMSTUKKEN
Conformstukken zijn onderwerpen die geen bespreking in de commissie hoeven (vaak begrotingswijzigingen). De afspraak is dat voorafgaand aan de besluitvormende gemeenteraadsvergadering deze onderwerpen worden geagendeerd in de commissie. Commissieleden hebben de mogelijkheid om vooraf aan te geven dit onderwerp toch te willen bespreken in de commissie. De voorzitter zal dan de commissie het voorstel tot agendering doen. Indien een meerderheid van de commissie hiermee akkoord gaat wordt het onderwerp tijdens de vergadering alsnog besproken.

23.25. 13. Voorstel tot uitwerking van de wijziging van de Speelautomatenverordening

14. Planningslijst voor de agenda voor de vergadering van 4 februari 2008

We stellen uw aanwezigheid als toehoorder zeer op prijs. Voelt u zich betrokken bij de ChristenUnie-SGP en wilt u onze gast zijn, geeft u dit dan paar dagen voor de desbetreffende vergadering door aan Helen du Bois helendubois@raadzoetermeer.nl. Wij zullen u dan voor de vergadering de agendapunten kort toelichten.

De volgende vergadering van de Commissie Burger & Bestuur is maandag 4 februari 2008.

Archief > 2008 > januari