AGENDA COMMISIEVERGADERING SAMENLEVING 3 DECEMBER

woensdag 19 december 2007 11:07

Commissievergaderingen Samenleving maandag 3 december 20.00 uur. Raadszaal van het stadhuis, ingang Marktzijde.

Voorafgaand aan de vergadering wordt van 19.00 – 20.00 een presentatie gehouden over de regionale jeugdzorg door de heer Buddenberg, portefeuillehouder Jeugdzorg Stadsgewest Haaglanden.

ALGEMEEN
Opening en vaststelling agenda/bepalen eindtijd

Spreekrecht
Wilt u van het inspreekrecht gebruik maken dan kunt u contact opnemen met de griffie. Zij kunnen u adviseren over de regels en uw opgave. Tel. 079 - 346 8735 of griffie@zoetermeer.nl.

Mededelingen
Door de voorzitter, college- of raadsleden kunnen korte relevante mededelingen gedaan worden.

Vaststellen standpuntenlijst Commissie Samenleving 13 en 19 november 2007
De standpuntenlijst geeft de adviezen van de commissie weer; eventueel ook de weergave van de discussie vooraf. Vragen uit de rondvraag en opmerkingen mbt de afsprakenlijst zijn kort opgenomen. Evenals de inbreng van insprekers en de mededelingen.

Afsprakenlijst
Op de afsprakenlijst staan afspraken en toezeggingen met en door het College van B&W aan de commissie. Het is een soort herinneringslijstje om te zorgen dat gevraagde informatie volgens afspraak en planning aan de commissie wordt verstrekt.

Terugkoppeling uit samenwerkingsverbanden
De gemeenteraad en het College van B&W zijn bij diverse samenwerkingsverbanden, vooral in de regio, betrokken. Daarin zitten vertegenwoordigers namens het college en namens de gemeenteraad. Bij dit agendapunt kan aan elkaar informatie worden verstrekt of vragen worden gesteld.

Rondvraag
Tijdens de rondvraag kunnen commissieleden vragen stellen aan het College maar ook aan de commissie zelf. Het gaat hier om onderwerpen met een min of meer politieke lading. Daarnaast is er de mogelijkheid om via een vraag het standpunt van het College over een onderwerp te vragen.
Vragen worden in principe direct mondeling beantwoord, eventueel schriftelijk achteraf.

BESPREEKSTUKKEN
De genoemde tijden zijn richttijden. Indien u belangstelling heeft voor een bepaald agendapunt is het raadzaam een half uur voor de genoemde tijd aanwezig te zijn.

Fracties hebben een spreektijd van maximaal 3 minuten in de 1e termijn. Feitelijke vragen dienen vooraf aan de vergadering gesteld te worden.

20.30 Verbreding, uitbreiding en fasering brede schoolaanpak 2007-2010

21.30 Jaarrekening GGD 2006 + voortgang prestatieafspraken GGD

22.30 Voorstel afkoop eigen risico collectieve ziektekosten-verzekering

23.00 Budgetoverheveling en instandhouding kredieten

CONFORMSTUKKEN
Conformstukken zijn onderwerpen die geen bespreking in de commissie hoeven (vaak begrotingswijzigingen). De afspraak is dat voorafgaand aan de besluitvormende gemeenteraadsvergadering deze onderwerpen worden geagendeerd in de commissie. Commissieleden hebben de mogelijkheid om vooraf aan te geven dit onderwerp toch te willen bespreken in de commissie. De voorzitter zal dan de commissie het voorstel tot agendering doen. Indien een meerderheid van de commissie hiermee akkoord gaat wordt het onderwerp tijdens de vergadering alsnog besproken.

23.30 Afronding algemene stelposten Welzijn 2007

Tarieven sportaccommodaties

Overdracht pand Abrikozengaarde 26 van Welzijn aan het Grondbedrijf

Vaststellen programma en overzicht huisvestingsvoorzieningen onderwijs 2008

Concept-agenda commissie 15 januari 2008

We stellen uw aanwezigheid als toehoorder zeer op prijs. Voelt u zich betrokken bij de ChristenUnie-SGP en wilt u onze gast zijn, geeft u dit dan paar dagen voor de desbetreffende vergadering door aan Helen du Bois helendubois@raadzoetermeer.nl. Wij zullen u dan voor de vergadering de agendapunten kort toelichten.

De volgende vergadering van de Commissie Samenleving is maandag 15 januari 2008.

Archief > 2007 > december