Graffiti niet talrijker, wel steeds groter

Graffiti kleinwoensdag 17 oktober 2007 10:57

ZOETERMEER - De legale graffitimuur die bijna een jaar geleden in een fietstunnel onder de Afrikaweg in Zoetermeer in gebruik werd genomen, heeft niet geleid tot een toename van illegale graffiti elders in de stad. Wel is gebleken dat de illegale graffiti per object een groter oppervlakte beslaan.

Dat stelt wethouder Patrick van Domburg (VVD, wijkbeheer) in antwoord op mondelinge vragen van het raadslid Du Bois (CU-SGP). Racistische en aanstootgevende graffiti worden volgens Van Domburg nog op de dag van de melding verwijderd. Bij ‘gewone’ illegale graffiti gebeurt dat binnen drie dagen, afhankelijk van de weersomstandigheden. Illegale graffiti op objecten van de gemeente worden verwijderd door ICS Nederland bv.                                                                                                                                                            AD 16.10.07

We stelden in de Commissie Burger en Bestuur van 15 oktober de volgende vragen aan de wethouder:

De laatste tijd constateert de ChristenUnie-SGP weer meer illegale graffiti. Graag horen we van de wethouder een korte uitleg over de volgende vragen.

- welke termijnen worden er aangehouden voor de verplichte verwijdering
- wie is verantwoordelijk voor de verwijdering
- wie is verantwoordelijk voor de handhaving

De wethouder vertelde verder nog dat wanneer er graffiti wordt aangetroffen op andere objecten dan die van de gemeente hiervan dan de eigenaar wordt geïnformeerd met het verzoek de graffiti te laten verwijderen. Indien nodig met een herhaald verzoek.

Archief > 2007 > oktober