Hulde aan de vrijwilliger

dinsdag 02 oktober 2007 22:00

Gister heb ik samen met Helen de hele middag gesprekken gehad met enthousiaste mensen die vrijwillig hun tijd en energie wilden geven om ons als fractie ChristenUnie-SGP te helpen. Het leuke van zulke gesprekken is dat er niet alleen nieuwe vooruitzichten zijn waarin we verschillende taken kunnen overhevelen naar anderen, maar ook dat je zelf van al dat enthousiasme weer opnieuw enthousiast wordt.

Als fractieassistente met twee studies is het erg makkelijk om bepaalde dingetjes te laten versloffen omdat er nog zoveel andere dingen moeten gebeuren. Maar tijdens de gesprekken gisteren voelde ik een nieuw enthousiasme opborrelen. Ik wilde een heleboel dingen van mijn mentale nog-te-doen lijstje meteen uitvoeren en voelde gewoon mijn handen jeuken. Dus heb ik meteen een nog-te-willen lijstje opgeschreven!

Nieuw bloed is dan ook altijd goed. In de fractie hebben we nu een nieuw commissielid. Door vragen en opmerkingen wordt je weer opnieuw bepaald bij de vragen wat we doen en reden dat we dit doen. Nieuw bloed is goed voor de verversing en geeft nieuwe energie.

Maar laten we niet vergeten dat vrijwilligers ons een hoop werk uit handen nemen. Waar Helen regelmatig in de auto of op de fiets stapte om foto´s te maken van diverse zaken die op de website zouden verschijnen, hebben we nu iemand die graag deze foto´s wil maken. Waar we graag bepaalde standpunten wilden formuleren of diverse plannen wilden uitwerken, merkten we steeds weer dat de tijd eindig is en dat er vele zaken tegelijkertijd om aandacht roepen. En dan is het met recht een verademing als anderen aanbieden om hun talenten en tijd te steken in deze plannen en deze taken! Geweldig gewoon.

Dus mijn hulde gaat de komende tijd uit naar de enthousiaste vrijwilligers die mij opnieuw enthousiast hebben gemaakt en nu dus ook grotendeels de reden zij waarom ik deze weblog schrijf.

Geschreven door Thea de Jong

Archief > 2007 > oktober