Klanttevredenheidsonderzoek Sociale Zaken

maandag 19 februari 2007 16:16

Het klanttevredenheidsonderzoek Sociale Zaken 2006, voor het eerst gehouden, over de dienstverlening en het functioneren van de afdeling, maakt duidelijk dat er op een aantal punten een duidelijk ander verwachtingsbeeld is tussen de afdeling Sociale Zaken en haar cliënten.
Graag wil de ChristenUnie-SGP hierover met de wethouder van gedachten wisselen.

Politiek relevante onderwerpen – hoe er mee om te gaan
Iedere vrijdag krijgt de Raad nota’s en memo’s ter kennisgeving toegestuurd. Meestal komen deze van het College van B & W. Raadsleden hebben dan de mogelijkheid om, beargumenteerd, een stuk op de agenda te laten plaatsen in de desbetreffende Raadscommissie. Daartoe dient men dan een verzoek in bij het Presidium. Dit is de agendacommissie van de Raad, bestaande uit benoemde Raadsleden, die bepaalt of iets op de agenda gezet wordt. Daarna bepaalt de commissie zelf, bij meerderheid, of het onderwerp besproken kan worden.

Soms is het beter over een onderwerp schriftelijke vragen te stellen aan het College van B & W, in de rondvraag van de commissie wanneer er een enkele vraag is, een interpellatie in de Raad wanneer een niet geagendeerd onderwerp met spoed aandacht moet krijgen, of mondelinge vragen in de Raad die een paar dagen vooraf aan de wethouder moeten zijn voorgelegd ivm een zorgvuldige beantwoording.

Speerpunt: kwetsbaren
Opkomen voor de kwetsbaren in de Zoetermeerse samenleving is een speerpunt van de ChristenUnie-SGP. Daarom heeft onze fractie een verzoek ingediend voor behandeling van dit 1e klanttevredenheidsonderzoek over 2006 in de Commissie Samenleving. Of als bespreekstuk of met de mogelijkheid om een aantal politiek relevante vragen te stellen in de Rondvraag van deze Commissie in maart of april. Op deze wijze willen wij controleren of het beleid dat de Raad heeft vastgesteld ook zo wordt uitgevoerd en of beleid eventueel aangepast moet worden. Dit onderwerp leent zich uitstekend voor een dialoog: een discussie met de wethouder en de andere Raadsfracties over de uitkomsten en de opzet van dit onderzoek.

Wanneer er meer bekend is hoort u er meer over.

Archief > 2007 > februari