CU-SGP wil een attractief natuurbelevenispad realiseren in Zoetermeer

Natuurbelevenispadvrijdag 24 juni 2016 21:07

De ChristenUnie-SGP wil een attractief natuurbelevenispad realiseren in Zoetermeer. De fractie heeft hiervoor op 20 juni tijdens het voorjaarsdebat een motie ingediend met GroenLinks.

In diverse provincies worden steeds meer natuurbelevenispaden gerealiseerd als recreatieve voorziening in het openbaar gebied. Een natuurbelevenispad is een spannend, uitdagend parcours waar je over of door een slootje moet, waar je over boomstammen een weg moet banen en waar je in de natuur lekker bezig kan zijn. Een attractief natuurbelevenispad nodigt uit om met kinderen te doorlopen. Op deze manier beleven kinderen op een uitdagende manier de schoonheid van de natuur.

Zoetermeer is een gezinsstad met veel voorzieningen. Kinderen aanmoedigen om buiten te spelen is geen taak van de overheid, en wel van ouders. Volgens de ChristenUnie-SGP kan de gemeente Zoetermeer buitenspelen wel faciliteren door speelvoorzieningen aan te leggen die aantrekkelijk, attractief en uitdagend zijn voor kinderen. Dit kan in de vorm van een natuurbelevenispad in één van de mooie parken in Zoetermeer. Volgens de fractie is het Westerpark een goede locatie om een natuurbelevenispad te realiseren.

De ChristenUnie-SGP fractie roept samen met GroenLinks het gemeentebestuur op om voor eind 2016 een voorstel voor de aanleg van een natuurbelevenispad uit te werken, met als locatie bij voorkeur het Westerpark. In de motie wordt het college van burgemeester en wethouders ook gevraagd om hiervoor eenmalig een bedrag van 30.000 euro te reserveren.

Maandag 27 juni neemt de gemeenteraad tijdens het tweede deel van het voorjaarsdebat een besluit over dit voorstel.

Archief > 2016 > juni